Vintertid natt till söndag 27 oktober
Kom i håg att klockan ställs en timme tillbaka natt till förstkommande söndag. Nu blir det vintertid!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Just ja! Tack för påminnelsen. Då får man sova en timme längre! 👍
Jag gillar inte när vi går över till Normaltid.
😕😭
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Varför inte Draken? För att det är vinter-tid? Personligen känner jag mig mer i synk med vintertiden av någon anledning. Men jag gillar själva sommaren bättre! Sommar med vintertid - går det att ordna?🙂
Tack för påminnelsen! Hade totalt glömt bort det..
De flesta brukar göra det. Om jag inte kollar upp det och påminner mig själv får jag en förvåning varje gång med "va..? men.. klockan på nattbordet och mobilen visar olika??" 😂
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag vaknar alltid tidig av mig själv och det tar lång tid att vänja sig vid normaltid.
😭😡
Att växla till sommartid tar bara en dag.
👍
#6 Ah jag fattar. 🌺
Jag gillar inte vintertiden. Har stora problem med sömnen och vaknar alldeles för tidigt. Det är inte ovanligt att kaffebryggaren går igång vid 4-tiden. Det blir till att tvinga sig kvar i sängen minut för minut under kommande månad. Även jag fattar att det är helt orimligt att stiga upp kl. 3🥳
Ha det så gott, alla.
👍
Fyra på vardagsmorgnar käkar jag oftast frukost.
Tack för påminnelsen! Jobbar denna natt, så då får jag jobba en timme mer 😕 synd att man inte jobbade när det blev sommartid, så det hade jämnat ut sig lite 😉

"sommar med vintertid"
Ja så var det ju innan man införde sommartiden 😂😂😂
Då hade vi normaltid, som det heter.
>>>Malum domesticum<<<
#11😃