Tillbaka med allt möjligt skit..
Få se nu, vad har hänt sedan förra gången. Min hälsa har varit som ett stort skämt. Jo jag har fått Rosacea, både den vanliga och en sort som heter ucelär rosacea som innebär att mina ögon drabbas. Sedan hade jag visst någon typ av eksem i hårbotten och fick ett specialschampo för det. Jag valde att klippa håret kort för att det blir enklare med behandlingen. Låter kanske inte så farligt men jag tycker att det är jobbigt när jag ser förjävlig ut i ansiktet plus att ögonen blir så påverkade så de är alltid röda och irriterade.
Jag har även fått jag får blåsor över mina fingerleder. Det är tydligen så att pga av inflammationen i lederna så produceras det för mycket ledvätska som läker ut. Eftersom kroppen inte kan absorbera den så bildas blåsor som är rätt smärtsamma.
Sedan går det inte bra med mina mediciner, jag tål ingenting och får hemska biverkningar! Nu vill jag att det vänder snart!
Hur är det med er mina vänner?
Fysisk är det nog fruktansvärt mycket bättre än för dig kan jag ju säga. Min fibro har varit snäll med mig trots flytten, och saker börjar sakta att komma på plats. Nu måste jag bara få packat ut allt typ.. psykisk vill jag nog inte så gärna känna efter.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.