Klåda?
Är det någon mer här som har problem med klåda? Det var bland det första symtom som dök upp när hela eländet startade för mig. När jag går och kollar på symtomlistan för Fibro hittar jag inte klåda men det betyder ju inte att det inte beror på den. Jag får klåda i ansiktet, i öronen ibland, i hårbotten och på armarna. 🤔
Någon som känner igen sig eller är jag bara udda? 😉
Har inte problem själv med klåda, inte förens jag tar citodon eller tradolan iaf.. då kliar jag, men inte annars
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag är atopiker så jag måste alltid Smörja mig så att jag inte blir torr. Om jag slarvar, så kliar det och har jag otur så får jag eksem.
Torr som fnöske, men ingen klåda:)
jag har extrem klåda i öron o liter här o där..detta har jag haft i ca 20år o inget hjälper mot det…kortison dämpar det men det vill jag ju inte använda för mycket :(
Okej, tack för era svar, lite spridda skurar alltså. Ska faktiskt fråga min läkare om min klåda hör till just fibron eller om det kan bero på något annat.
Kliar du sönder dig? Får du utslag, vätskande blåsor eller nåt sånt?
Nej, klådan är av lättare slag så jag kliar inte sönder mig. Den är irriterande men inte mer. Inga utslag alls förutom första gången det kom för sex år sedan, då var jag röd i örongången enligt läkaren och fick någon kutanlösning jag skulle droppa.
hm.. vilken tvål använder du? Många fibrisar får ju mer kännsliga slemhinnor, vad skulle hindra att bli mer kännslig även i huden?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hej, sökte på fibromyalgi och klåda i öronen… Hittade din post. Jag har också kli i hårbotten och i öronen. Mest i ena örat. De är jobbigt och ibland känns det som om det faktiskt är något som kryper under huden :) Jag borde kanske läsa lite mer här på fokus, så jag inte känner mig så ensam och udda jag heller. Tack för att du skrev.
Sen i september har jag massa klåda i hela kroppen. Har varit överkänslig för parfymer redan innan men nu kan jag inte använda något parfymerat alls men det verkar inte gå över ändå. Och mina älskade varma bad har jag fått sluta med. Smörjer mig noga med Cliniques body butter men det verkar inte hjälpa mer än för stunden. Har även provat canoderm men det hjälper inte alls. Klart är att klådan blir värre av parfymerade och uttorkande produkter men blir lite smått galen. Inne i ett skov nu med så det hjälper väl inte. Var i Spanien i somras och när jag kom tillbaks var det som att Sverige attackerade mig med kyla och allergier mot allt möjligt, speciellt pollen och starka dofter. Ska på allergitest nästa vecka så hoppas det kan hjälpa.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Hej! Har klåda över hela kroppen, har tänkt att det har varit pga medicinen jag äter som ger mig klåda.
Men kan minnas tillbaka innan att jag har haft problem med klåda i öronen, armar, hårbotten.. väldigt likt så som Skruttan22 skriver, att det känns som om det kryper under huden. Rensar mina öron flera gånger per dag, eller "kliar tillbaka". Det är inte så bra, en del gånger rensar/kliar jag för mycket och det kan börja blöda :/
Möjligt är att medicinen påverkar det kliande som redan fanns, och gör det värre än vad det var tidigare.
Kli i öronen och hårbotten/nacken har jag ofta. Äter jag tramdol mer än 100 mg på en dag kliar det över hela kroppen. För mig funkar allergimedicin mot klådan. Lergigan som är receptbelagd funkar bäst.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se