Gabapentin?
Har använt saroten, men blir så trött av dem, så när jag väl kom ner i en nivå som jag inte blev trött av så fick jag ingen värkeffekt.
Så nu tänker vi om. Ska få testa Gabapentin nu istället. (Eller ja i början ska vi samköra med 10 mg saroten).
Nån som har någon erfarenhet av den?
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Finns tre andra trådar du kan titta i, vi fortsätter gärna diskusjon i nya trådar då de gamla tenderar att bli långa och sega att öppna men man kan gärna titta även i de gamla och ta diskussionen vidare här :)
http://fibromyalgi.ifokus.se/discussions/4ffec78488f4726e0500015a-gabapentin-och-alkohol?-1-mms
http://fibromyalgi.ifokus.se/discussions/4fdb4cca88f4726c68004ffb-gabapentin
http://fibromyalgi.ifokus.se/discussions/515c65e1ce12c4330e003b7f-gabapentin
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Tack! Ska läsa genast! :)
Jag har precis börjat med gabapentin. Är konstigt trött hela dagar, men om det beror på den eller den antiinflamatoriska jag ska äta i 14 dar vet ja inte.. Det får visa sej! Har du märkt något?
#3, jag har inte börjat ännu. Trappar ner mitt saroten först. Tydligen vanligt att man blir trött av gabapentinet. Men jag hoppas det inte gäller mig. Det är största anledningen till att jag byter medicin nu. :)
Jag tog Gabapentin under ett år mot mina nervsmärtor. Effekten var begränsad trots jag låg mycket nära max-dosen/dygn. Så… jag fick byta ut dem mot Lyrica istället. Lyrica hjälper till 80%.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#5, ok! Ja vi får se. Får föreslå lyrica annars. Tack! Svärmor som har nervskada i kroppen har ätit neurotin som är samma som gabapentin i över 10 år. För henne gör den skillnad mellan att kunna leva och inte. Så hoppas det blir lika bra för mig.
Alla är vi olika.
😉
Det kan vara svårt att få Lyrica utskrivet inom ramen för förmån.
De är väldigt dyra, räkna med 1500 för en burk.
Vilka kostnader för att kunna leva ett drägligt liv.. Hoppas du slipper tröttheten.. Jag sover konstant från att jag kliver innanför dörren tills de är dax att dra sej till jobbet. Riktigt jäkla trökigt, men den verkar hjälpa mot smärtan! :)

Det stämmer att det är förmånsbegränsning på Lyrica. Men har man testat och inte får den hjälp man bör få av Gabapentin för sina neuropatiska smärtor så kan man få det inom förmånen.
Men man måste först ha testat andra läkemedel.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag fick förmån, df.a. jag har MS och Gabapentin m.fl. hjälpte inte.
Nu har jag använt gabapentin i en vecka typ. Idag trappade jag upp till två doser. Har haft på kvällen innan o idag fyllde jag på med morgon med. När jag vaknade var kroppen fruktansvärt jobbig. Och när jag tagit gabapentinet mildrade det massor. Så mina förhoppningar är höga nu. Även inte blivit alls lika trött som jag blev innan av sarotenet. :)
Skönt för dej! Hoppas de håller i sej :)
Tack #12
Låter bra.
👍