Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1839 ggr
Zimba
2007-08-04 14:04
0

Synsk.

Är det någon här som e synsk?? Jag har upptäckt sedan ett halvår att när nån nämner att dom tappat bort nån sak, så ser jag en färg framför mig och till 99% så stämmer det. Det börjar bli en smula läskigt. Kanske inte så mycket för mig, men mina vänner tycker det o kallar mig häxa Skrikandes. Det funkar dock inte om jag råkat förlägga nåt.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

vanessa
2007-08-04 15:20
0

Jag var det en gång i tiden, men det har jag själv arbetat bort.  För hade det varit trevliga saker så hade det varit kul. Men jag såg olyckor och död. Sådana saker som dagen efter blev tidningsrubriker.

På min mors sida, har kvinnorna haft denna kunskap. Hon, liksom jag, har lärt oss att inte lyssna för det gör alldeles för ont. För vi kan inte förhindra att det händer. Och inte varje gång stämmer informationen heller. Så man kan inte ringa 112 och tro att det går att hindra. För det kan vara samma dag eller 6 månader senare.

Hoppsan, nu spårade jag ur lite. Sorry. Men behövde skriva av mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

dreamiz
2007-08-04 15:45
0

Inget jag varit med om men låter lite spännande. Fast inte om man ser hemska saker som ska hända förstås, det måste ju vara jobbigt o otäckt!

Zimba
2007-08-04 16:28
0

Jag tycker det e rätt kul att det blivit såhär, sen att det stämmer o folk hittar sina saker e otroligt, så länge det stannar vid det. Se olyckor o annat tragiskt det skulle jag aldrig klara av. Men det e märkligt att det bara så plötsligt kommit, har aldrig tidigare haft tendenser till sånt.

Det klart att det har hänt massa ggr att jag av någon anledning blivit försenad för att åka iväg med bilen o så visar det sig att det hänt olyckor, det e mindre trevligt.

Senast i förrgår pratade jag med en kompis i telefon, hennes son kunde inte hitta sina cykelnycklar, det bara for förbi röd färg framför mina ögon o jag sa det till henne. Det visade sig att han lagt dom vid sitt röda kassaskåp.

Nåt som en lite märkligt e att det bara funkar genom telefon, när jag pratar med personen.

//Baloo forever

dreamiz
2007-08-04 21:08
0

#3 Det låter onekligen spännande tycker jag!

Det närmsta jag kommit är väl att ha en känsla av något. Eller att drömma något. Men ser inte det jag varit med om som att vara synsk utan bara, ja jag vet inte, nåt annat. Räcka ut tungan Drömde tex om att jag köpte en mus o när jag gick upp till zooaffären nästa gång såg jag just den musen i drömmen där. Självklart fick hon följa med hem!

abbis
2007-08-04 22:18
0

Hon som är dotter till Saida som har en spalt i aftonbladets extra bilaga ger jag inte mycket för.Tittar man på hennes svar så formulerar hon sig på ett sånt sätt att det låter mer som att hon sitter och ger råd och inte att hon verkligen sett detta som hon fått frågan på ..Hon kan svara -Jag tycker att du ska…… istället för att säga  -Jag ser att du  ska…..

När det är någon som frågar om dom skall starta upp företag så kan hon sitta och föreslå vad dom ska sälja inte om det kommer att fungera…hallå

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

dreamiz
2007-08-05 00:34
0

#5 Som med allting så finns det ju de som luras o då oftast för att tjäna pengar. Om man ska be nån om råd o betala för det, är nog det svåraste att veta vem som verkligen är synsk (ärlig) o vem som inte är det…

Zimba
2007-08-05 01:18
0

Haha, kanske jag ska börja ta betalt, fniss Flört

#5, håller med dig, tycker det e mest skrattretande att läsa, visst hon kanske kan ha rätt, men ändå.

Synd bara att det inte funkar på mig själv, för jag e mästare på att förlägga saker Generad

//Baloo forever

vanessa
2007-08-05 02:15
0

#2 Ja, död och hemska olyckor vill man inte se. Inbillar mig att den förmågan beror på att jag har indianblod i mig.

Människans hjärna är otroligt stor, med en väldigt liten mängd som används. Sådan kunskap kan man träna upp, om viljan finns. Förmodligen så har du Zimba börjat lyssna på delar som du tidigare inte använt. Därför har du plötsligt fått den förmågan.

Själv så jade jag aldrig viljan att träna upp det hela, men hade lyssnat sedan jag var liten på saker och ting. Men det blev bara läskigare och läskigare.

Sista stora saken jag kände var Estonias förlisning. Men det var 6 månader innan det hände. Min mamma var på på Estonia, och jag såg framför mig att den förliste. Satt och ringde alldeles hysteriskt till rederiet, gång på gång och frågade om något hänt. Vilket det inte hade gjort. Men det var så verkligt. Ett halvår senare visade sig bli en hemsk sanning. Inget jag kunde ha hindrat och ingen, inklusive jag, hade trott på det hela. Efter det stängde jag helt av den delen i min hjärna. För det hade jag försökt göra tidigare när jag kände två personers död samtidigt som de dog.

Det som är intressant med allt detta är att alla som håller på med detta har olika förmågor. Några ser saker som du Zimba. En del ser framtiden. Andra andar. En del ser bilder, andra hör ljud och en del känner dofter. Så att Seidas dotter ska klara allt har jag svårt att tro. Och hon är så allmän. Misstänker att jag skulle vara lika bra/dålig på det som hon. Det intressanta vore om de som hittat sina saker skrev tackbrev. Då kanske man skulle tro på henne mer. Men inte ett pip om hur det slutade så att säga. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

abbis
2007-08-05 02:45
0

#8 Det där med tackbrev har jag oxå funderat över…vore ett sätt och få svar på om hon egentligen är så duktig*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mongu
2007-08-05 08:26
0

Ja man vet inte vad man ska tro, men visst blir man förvånad när man hör att vissa saker stämmer. Känner till en som frågade Saida om en del till ett vapen o svaret blev att maken, som då var död, hade lagt det på ett visst ställe i källaren. När änkan gick o tittade på det stället så låg delen där. Det var en så otänkbar plats så det var inget man tänkte på överhuvudtaget.

Så nåt konstigt finns det som vissa har förmåga att se. Sen är det tyvärr många som bara vill göra sig pengar. För visst dom garderar sig med att dom inte kan se allt, men nåt borde dom ju se om förmågan finns.

Svar på om de hittar sakerna på nämnda plats vore trevligt o läsa. Tror ni att det verkligen inte kommer in några svar eller är det så att de inte kommer med i tidningen?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
2007-08-05 11:23
0

jag har ofta drömt saker som faktisk händer sen, men jag drömmer ju oftare surrealistiska saker som aldrig händer, så jag vet inte om jag kan kallas sanndrömt direkt.. Ser ofta konstiga saker vid folk, vet direkt i 8 av 10 fall om jag kan lita på nån eller inte..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zimba
2007-08-05 15:01
0

Jag kanske bör tillägga att detta har kommit efter jag fick minnesförlust, det e 1 år sedan nu i aug. Minnet funkar inte som det ska ännu, men det kanske kan ha nåt med det att göra???????

//Baloo forever

dreamiz
2007-08-05 19:15
0

#12 Då har det ju blivit nån förändring i hjärnan på nåt sätt (antar jag vid minnesförlust?) så det kan säkert ha med det att göra. Låter ju inte alls omöjligt.

anki1
2007-08-06 21:52
0

Förr om åren, sådär 25 år sedan kunde jag känna på mig om någon skulle ringa eller komma på besök. Det var såhär, om jag kom att tänka på en person så kom eller ringde den personen oftast. Och jag kunde känna på mig om min då tonåriga lillasyster var på väg,ofta sent på kvällen så att jag kunde passa porten. då fanns ju inga mobiltelefoner. jag hade även sk sanndrömmar, fast mina var liksom tvärtom. Om jag drömde att nåt skulle hända eller inte hända flera gånger så inträffade tvärtom. numer drömmer jag oftast att jag går vilse och tappar bort mig själv eller barnen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Zimba
2007-08-07 01:21
0

Detta har jag haft i många år, (ni tror väl snart att jag inte e klok)
 men om det kliar i någon av handflatorna, så kommer det någon, kliar det under fötterna så ringer det.

Bör nog kolla skallen o se hur jag mår Fundersam

//Baloo forever

Rita-S
2007-08-07 09:39
0

Men va bra att ha en förvarning, även om den är lite udda, zimba :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dreamiz
2007-08-07 20:15
0

#15 Jag tycker sånt där är lite häftigt. Jag menar, det är ju kul att höra om såna där saker, olika sorters förvarningar eller vad det nu är. Kul!

Zimba
2007-08-08 01:43
0

dreamiz: ja så länge det håller sig till normala saker, det e lite kul o samtidigt lite otäckt när folk tappat bort nåt o det visar sig stämma. Det e skumt.

Har ju aldrig nånsin trott på övernaturliga saker eller vad jag nu ska kalla det, har bara tyckt det var dravel. Men nu vete fan vad jag ska tro???

//Baloo forever

dreamiz
2007-08-08 20:20
0

Bara att tro på det!

Jag har varit med om andra saker (att djur jag mist hälsat på tex) så jag är övertygad om att det övernaturliga finns o inte är inbillning.