Ny i FIB världen
Jag har nyss fått besked att jag nog inte har muskelreumatism,för vilket jag ätit Kortison i 4 år o cellgifter i 1 år. Nu ska detta trappas ut o jag har så ont. Överallt. Det nya är i benen som värker som tandvärk vare sig jag går,sitter eller ligger. Finns det någon som kan ge mig tips om vad som lindrar värken. Jag som älskat hösten känner nu viss bävan inför den. Många hälsningar till er därute. Anita
välkommen hit till oss! Du vill nog hitta en del tipps under fliken "behandling och medicin" samt "hälsa och välvaro" skulle jag gissa, klicka dig runt och läs dom diskutioner som finns! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Tack för tipset,Rita. Nu har det gått några år o jag har hunnit med både cellgifter o flera värkmed. samt kortison mot min muskelreumatism.På toppen av detta har jag fibron att slåss med. Cell fick jag för att jag skulle kunna få bort kortisonet men det fungerade inte. Jag har lärt mig leva med värken o lever efter regeln en rolig dag ger en tråkig. Så jobbar jag för hårt en dag ligger jag nästa. Planerat,eller hur? Jag läste forskaren Diana Kadetoffts pilotstudie där fibro jämfördes med RA kom man fram till att fibro kan bero på en inflammation i centrala nervsystemet och kan förklara de svåra smärtorna o tröttheten. Det ger hopp om nya läkemedel för den grupp som i flera år setts som hypokondriker. Det har med detta ställts en diagnos o utan en sån finns ingen hjälp. Ha en go dag trots allt.
Anita