Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1129 ggr
[Emmis1984]
0

Blir rädd för mig själv..

Jag har har haft det förr enstaka ggr men nu sitter det i för evigt känns det som. Jag pratar om en evig trötthet som inte är av denna värld. Det känns som om jag inte kan stiga ur sängen, som om varje rörelse jag gör är energislukande. Det är en fruktansvärd känsla. Det går som vågor igenom kroppen där känslan av att man ska svimma eller bli riktigt sjuk är väldigt nära. Det har dock aldrig hänt men känslan av att det kanske kan hända är obehaglig. Det är precis som om att min kropp inte orkar hålla sig uppe. Nu har detta pågått i 2 veckor och jag har slaviskt tagit mig själv till jobb varje dag. På något märkligt sätt varje gång jag beger mig iväg till jobb så lättar känslan i kroppen. Åker jag hem på rasten och lägger mig i soffan en stund är trötthets känslan tillbaka i kroppen. Så att ligga hemma gör mig ingen nytta. Mår bara sämre av att ligga i soffan. Nån som känner igen sig? Jag har blivit mycket orolig över detta. Kan det vara min fibro? Ett skov? Funderar på att ta mig till läkaren men jag var där sist för en ca månad sedan kanske lite mer då jag jämt känner mig yr och har huvudvärk. Usch jag är så trött på detta… Vart vänder ni er för att prata om era krämpor och dylikt? Jag vet inte vart jag ska vända mig för expertråd. Därför går jag jämt till doktorn.

[Lilla Fröken]
0

Jag hade en period med mycket huvudvärk och yrsel, kunde inte köra bil eller knappt vara ute och gå. Jag hade för högt blodtryck, det vände tvärt när jag fick medicin för det. Annars har jag inte haft något liknande som du. Har jag haft huvudvärk och värk i kroppen så har jag helt enkelt inte kunnat göra någonting. 

Vad gör du åt huvudvärken? Någon medicin som hjälper eller är det migrän? Det är ju bra att du kan jobba iaf trots dina symptom. Jag är riktigt avis på alla som kan ta sig iväg trots krämpor :)

klart att du ska ringa läkaren med dina funderingar, man blir ju inte piggare av att oroa sig. När jag ringde och ville kolla blodtrycket så hade jag så ont i huvudet, kände mig superstressad och trodde att jag var på väg in i den berömda väggen. Ändå hade jag inte högre tryck än 160/100 och det är ju inte superhögt.

Önskar dig lycka till!

mongu
0

Tycker du ska kontakta din Vc för allt som händer i livet behöver inte höra till fibron utan kan ha andra orsaker. Därför är det viktigt att ta kontakt när det blir nya symptom.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!