Skilda sovrum?
Ni som har en partner, sover ni alltid tillsammans? Jag har för länge sedan kommit underfund med att jag sover bäst ensam. Har en extrasäng i "eget" rum som jag använder nästan varje natt. Men bara halva natten, efter att jag vaknat pga värk eller annat. Vet att många tycker det skulle kännas konstigt att sova ensam, det tyckte jag först, men det blir stor skillnad på sömn och jag känner mig mer utvilad.
Jag sover med maken och jag sover inte bättre utan honom. När han är borta sover jag uruselt 😴 Jag är så van att ha någon där. Sedan om jag känner så om tio år återstår att se 😉
Sover ensam halva året. Min man arbetar till sjöss. Men märker ingen skillnad på min värk såvida itte maken snarkar för ihärdigt så jag vaknar.
Min man är väldigt rastlös på kvällarna och tittar på film eller ligger och vrider sig så han går ofta och lägger sig i ett annat rum för att inte störa mig eftersom jag sover dåligt.
På sommarn tycker han till på köpet inte om att sova inne utan brukar sova ute på barnens stutsmatta. Men vi brukar mysa ner oss i sängarna en stund innan jag skall somna.
Sover med min man varannan vecka och varannan helg då vi är särbos och bara bor med varandra varannan vecka, upplever att jag sover mycket bättre med honom än utan. Vaknar mer utvilad och somnar lättare.