Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1692 ggr
fein
0

Längtar till hösten:)

Jag är ny här på sidan och tänkte höra om det är fler än jag som inte klarar av värmen utan att få ont…Jag har absolut mest problem med nacken och tål inte något som helst drag. M a o knallar jag runt med halsduk året runt och det blir ju lite småvarmt så här i sommarvärmen:/ Så fort jag blir lite småsvettig i nacken och minsta lilla vindpust letar sig dit så kommer värken som ett brev på posten. Är det fler än jag som har detta problem och hur hanterar ni det isf? Tacksam för svar:)

[Lilla Fröken]
0

Jag vill också ha höst då värmen tar kål på mig. Jag blir så trött och mosig i huvudet av värmen. Så nu när det regnar då trivs jag! När det gäller blåst, så är det värst för mina bihålor. Så jag har börjat med möta de senaste åren och fattar inte att jag var så larvig som inte ville ha det pga utseendet förut :) Har alltid problem med nacken, tyvärr hjälper inga halsdukar. Får bara se till att jag inte blir sittande med framåtböjt huvud som när jag läser en tidning, då får jag ont och ibland yrsel. Kan du inte använda luvtröjor eller schal? Låter jobbigt att vara så känslig. .

Malinsson
0

Jag har besvär med temperaturer och skiftningar. Och även just med nacken, som du berättar om att du blir lite svettig och sedan blir kall eller får drag där. Jag har ofta sjal över nacken. Jag har sällan linnen. Det har blivit lite bättre senaste åren men ja, tunn sjal är mycket bra. Gäller att hitta rätt material, som skyddar men inte gör en svettig.

fein
0

Ska prova luvtröja:) Låter jobbigt med bihålorna Lilla Fröken. Inte lätt att skydda dom precis… Jag får också ont när jag har huvudet framåtböjt. Ett helvete så här i kantarelltider;)                                      Har du kommit på något bra material Malinsson? Jag brukar ha bomullsvarianten, men tycker det funkar sådär. Blir lätt varm och svettig.

Naznaz
0

Hej!

Jag gillar höst, det har jag gjort så länge jag minns😃Nacken  och axlarna är alltid frusena. Jag köper halsduk och olika sjalar på löpande band på rea🙂Framåtböjd  nacken är besvärligt för mig också.

Ha det bra alla fibro😘

Kram/Naznaz

Malinsson
0

Åh, jag är så dålig på material. Och så klipper jag jämt av lapparna från sjalarna. Alltså, det bästa skulle ju vara en frottévariant. Jag har ofta tänkt på det. Den behöver ju kunna, ursäkta ofräscheten, kunna liksom suga upp fukten som blir av värmen och svetten. Jag har en… hmm… den är liksom lik crepepapper fast tyg. Det låter konstigt. Vem vet, den kanske t om är i bomull. I vilket fall som helst "suger" den upp, lämnar lite luft i mellanrummen/små vecken osv. Om jag hittar en bild på tyget ska jag säga till.

fein
0

Hm, det där med frottévarianten var ju en tanke. Man kanske kunde offra något lämpligt badlakan och fixa en sjal av det….Värt att testa✨

Visst, hittar du någon bild så säg till. Låter intressant!

Malinsson
0

Jisses, fibroförvirring i huvudet. Jag inser ju att det är just crepetyg jag menar. Det heter ju stå.

http://www.stoffochstil.se/ImageRoot//5/3/0/530375/530375_l.jpg

Fast min är inte i silke utan nog faktiskt typ bomull.

Naznaz
0

Malinsson creptege är bra, ofta finns det gott om i indiska affären😎 Jag har några av dem. Jag brukar blanda flera halsdukar med varandara, dem ger stil och mjuk mot huden 😃

Kram/Naznaz

fein
0

Tack för tipsen!🙂