Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1162 ggr
Ellen33
0

Medicins marijuana

Någon som fått medicinsk marijuana utskrivet för sin fibro och provat?

Rita-S
0

Jag vet at sativex har börjat bli mer vanligt nu, jag känner ingen som fått marijuana att röka utskriven av någon läkare. Vet en (en bekant till en vän till mig) som fått sativex munnsprejen i stället.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ellen33
0

Nej att röka finns inte, jag menar den sativex. Läste en artikel om att de skrivs ut mer nu. Tänker att det kunde vara en bra medicin för fibrosar.

Rita-S
0

Ah det var så du menade. Jo jag har jag med hört att fibrisar har fått det utskriven mot verken hellre än alla dessa olika tabletter. Jag vet dom arbetade på hur och vilka läkare som skall få skriva ut det, men jag vet inte hur långt det arbetet har kommit. Och visst kan det vara bra med den smärtlindrande och lugnande effekten från canabinolet, det är ju just det som dom vill komma åt med sativex på lagligt vis. J ag känner ingen själv, inte har jag provat det själv heller, men jag hoppas det kan komma till hjälp för fler.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida