Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: övrigt-smärta
Läst 2502 ggr
Mysan59
0

Denna jobbiga värk i fötterna

Har förstått att diagnosen som jag fick för några år sedan - nervsmärtor i fötterna - tydligen är ganska vanligt vid fibro.

Hur många av er har dessa problem också?

Har haft detta i flera år och det är så jobbigt, eftersom nervsmärtor ofta kommer vid vila.

Ibland måste jag lägga ut foten/fötterna utanför sängen, i luften, för det är så obehagligt att öht när något rör vid fötterna.

Kom på detta nu när jag sitter här och har fötterna i golvet o det gör så ont.

[Lilla Fröken]
0

Jag får ont i fötterna pga att de är platta och framfallna eller hur jag nu ska uttrycka det. Men det beror tydligen på HMS. Däremot blir jag ofta öm vid rumpan bak och troskanterna kan göra ont. Det är så gott som dagligen. Egentligen är jag öm överallt. Skitjobbigt på ren svenska :)

Naznaz
0

Hej!🙂

Jag känner igen det smärtan under fotsulan😕Jag var hos dr och hon sade till mig att jag har B12 brist, därför man känner de symtomen under fotsulan. Jag fick injektion först och nu tabletter🌈

Jag har fumliga händer jag tappar saker och vill gripa med det går efter flera försök😡

Kram/ Naz

Kram/Naznaz

Mysan59
0

OK - fast mina fötter är inte platta, tvärtom. Jag har också fått B12-sprutor + tabletter för många år sedan, men inte längre.

Jag har också alltid varit fumlig och tappar saker, dessutom lite balansproblem, folk kan tro att jag är full ibland, när jag vinglar till. Händer som tur är inte så ofta 😞🙂

Naznaz
0

Hej igen!🙂

Ja min dr sade till mig att jag måste ta B12 livet ut, och måste fylla på järn periods vis🙂. Jag nämnar de sakarna för att det är samma symtom för alla fibro, det spelar ingen roll om man har ett hög fotvalv eller man är platt fot.  

Kram/Naz

Kram/Naznaz

Mysan59
0

OK tack för svaret. Ska nog prata med läkaren jag har här om det.

Kram