Annons:
Etikettprathörnan
Läst 314 ggr
Mia-45
11/4/19, 10:22 AM

Stress- och utmattningsyndrom

Hej på er.

Hoppas att allt är bra med er alla. 
Nu har jag gått in i den berömda vägen….stress- och utmattningssyndrom. 
Började med en ss på 50% i våras. 
Detta räckte inte alls och blev ss på 100% hela september månad ut. 
Skulle testa att arbeta igen på 4½ timma. 
Redan första veckan märke jag en försämring igen men kom överens med min läkare att trots detta försöka månaden ut (okt).
Sista veckan i oktober sjukskrev jag mej själv på heltid. Det gick bara inte! 

Min AG har tagit in en kollega på labbet som ska hjälpa mej. Men när jag väl jobbar så "slappnar" hon av och jag får ta nästan hela lasset igen. 
Min AG har inte informerat mina kollegor om läget och vad jag nu får göra och inte får göra för att kunna jobba igen. 

Jag har sagt till min AG att han och jag måste ha ett möte. 
Där ska jag ta upp vad jag vill att han ska göra i detta. 
Jag har även rätt till en omplacering till annan hälsocentral (samma ägare) där det finns fler i personal som kan understödja. 

Men inget av detta händer. Inget möte….nä inget alls. Han bara skriver att jag ska krya på mej. 
Som det är nu på min arbetsplats kommer jag aldrig att kunna komma tillbaka. 
AG tycker att han har anpassat det han kan. Men han kan göra lite till, anser jag och det kommer både AF och FK anse. 

Jag hatar att gå hemma och vill jobba igen. Men som jag mår nu är det stört omöjligt.

Annons:
Namiko
11/4/19, 11:06 AM
#1

Finns det någon möjlighet för dig att arbetsträna inom ett annat arbetsområde på en annan arbetsplats? Eftersom du inte får det stöd du behöver från din arbetsgivare så kan det vara bra att börja på ett annat ställe där du inte har samma typ av ansvar bara för att kunna komma igång igen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mia-45
11/4/19, 11:10 AM
#2

#1 Det vore ju kanon. 
Men när jag sen ska tillbaka så kommer det ju ändå att vara samma skit. 
Bättre AG gör något på arbetsplatsen. 
Eller du kanske menar att jag ska byta arbetsplats helt och hållet?
Då blir det kanske Samhall eller Delta igen och det gör jag då rakt inte. 
De följer ju heller inte vad individen inte klarar av eller klarar av. 
För hur många andra tar in en på arbetsprövning på 3-4 timmar? 
Då är det bättre att försöka få min AG att föstå att här måste han göra vissa saker. 
Blir att dra in facket. 
AG måste sätta igång med en rehab-plan när man vart ss mer än 30 dagar. 
Görs inte detta från AG sida så tror jag heller inte det blir snack om någon arbetsprövning nån annanstans. 
Det går att anpassa mitt arbete till ett bättre. Genom tex omplacering eller omdirigering av ansvar.

flocken
11/5/19, 5:15 AM
#3

Jag vet ju vad jag gjorde när jag var i botten, o fanns inget kvar att göra. När allt var provat o jag blev utförsäkrad. Bytte riktning, utbildade mig o starta eget. Hade det inte gått hade jag blivit sjukpensionär

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
11/5/19, 8:41 AM
#4

#3 Jag har läst så mycket innan så jag pallar inte med det. 
Utan jag avvaktar nu vad AF, FK och min AG kommer att göra i anpassning. 
Finns några saker till som kan göras. 
Ska ändå söka sjukersättning på 50% nu snart. 
Jag KAN omplaceras till en hälsocentral med samma ägare, där det finns mer personal. Det är det jag behöver.

Mia-45
11/5/19, 8:47 AM
#5

Saken är den med att jag blivit diagnostiserad med GAD, agorafobi och nåt till som hade ett krångligt namn. 
Läste nånstans att detta kan göra så att man då får lättare stress- och utmattningssyndrom. 
Har väl tyckt att jag vart "onormal" i vissa situationer men aldrig satt fingret på det. Men nu förstår jag. 
Kommer bli lättare att söka sjukersättning med fler diagnoser. 
Meeeen….som sagt så måste nu min AG till med en rehab-plan.

Upp till toppen
Annons: