Annons:
Etikettgodmorgon-hörnan
Läst 254 ggr
flocken
2019-07-07 06:33

Godmorgon 7 juli

Godmorgon söndag

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
2019-07-07 06:35
#1

Godmorgon Mulet o svalare ute. Men inte fel med lite mys inne. Orkar inte en hel dag utan vila. Behöver pyssla lite inne så är ok.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
2019-07-07 06:55
#2

Godmorgon 🙂  

Nog för att jag vet att det är tidigt , men skulle vilja veta hur fibromyalgi utmärker sig ?  Kan vem som helst få det ? Vad kan man göra för att underlätta den ?  Har det med vikt eller kost att göra ? Visst , jag vet att jag kan läsa om det på nätet , men ville fråga dig som har det . 🙂 Tacksam för svar . ( varför jag frågar , en utav mina vänner har det och hon är överviktig , blir fibron lindrigare om hon går ner i vikt?)

HH 🙂

flocken
2019-07-07 07:47
#3

Fibro kan vem som helst få. Har inget med vikt eller kost att göra. Ibland utlöses det utav ett trauma. Ibland bara får man det. Ingen vet. Kanske gener till en viss del? Det är viktigt att lära sig så mycket man kan om fibro. För det är inte bara värk i kroppen. Så mkt följd sjukdomar. Man blir så otroligt utmattad. All kraft försvinner. Jag är 35 år o har hjälpmedel för att underlätta vardagen. Kost o motion är viktigt. Men inte alltid så lätt när man inte kan röra sig

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
2019-07-07 07:52
#4

#3  Tack så mycket för att du skrev vad det innebär att ha fibromyalgi. Nu vet jag lite mer. 

När jag bodde på Bäckby ( där jag bodde innan jag flyttade efter 32 år) så hade jag en granne som har fibro , vissa dar kommer hon inte upp från sängen , andra dagar kan hon tvätta fönster i en stor villa , , hur kommer det sig??  

Så bra att du har hjälpmedel ! 🙂

HH 🙂

flocken
2019-07-07 08:09
#5

Det är så. Man har bra o dåliga dagar. Efter en dag när man känner sig ok så gör man för mkt o blir sen jätte dålig flera dagar efteråt. Fibron sätter sig på minnet, koordination, mage/tarm. Jag tycker det är jobbigt med kalas /mkt folk. Har svårt att koncentrera mig. Blir bara ett surr i huvudet. Svårt att sitta ner för länge. Glömmer saker, tappar saker. Kan inte leka med barnen som de vill. Måste vila /sova varje dag 1-3 timmar. Måste vara svårt att leva med en partner med fibro. Min man /barnens pappa tar så otroligt mkt ansvar. Men efter 15 år tillsammans så är detta vår vardag. Jag har även andra svåra sjukdomar. Samvetet gnager..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: