Annons:
Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 359 ggr
Mia-45
4/25/19, 7:07 AM

Lönebidag - att det ska va så svårt!

Hej på er

Jag går ju på lönebidrag som innebär att AG är tvungen att anpassa jobbet så det passar mej. 
Jo just det. Det ska låta så fint. Men i själva verket blir man bara utnyttjad och säger man ifrån att det är för mycket och för stressigt så är man bara gnällig. 
Att då kan man söka sej till Landstinget där de bara sitter i onödiga möten och gnäller om allt. (detta skrev min AG till mej när jag "hotade" med att sjukskriva mej pga för tung belastning på jobbet). Och han skrev även att hans rekommendationer är att jag ska pigga på mej. 
Öhhh…det är ingen jädrans förkylning jag har. Jag har kronisk värk!
Nu har AG tagit in en som ska avlasta mej. Bara det att hennes dotter blev sjuk så hon vabbar mycket. Jag har då bett om en annan när hon inte kan jobba. Men händer det?
Nu är jag sjukskriven halvtid på mina 75%. Så jag jobbar bara 3 timmar per dag. Jag mår bättre av det men likväl är jag ensam på labbet och jobbar röven av mej dessa timmar. 
Har påtalat detta för AG att det hjälper likväl inte mej även om jag gått ner i arbetstid. Nu när jag är själv på dessa 3 timmar så känner jag stress över att jag inte hinner med det andra som ska göras. 
Lyssnar han? Näää…då skjuter han över problemet på en annan kollega som ska fixa fram nån annan som kan stötta mej på labbet. Men gör hon nåt åt det?
Det är inte hennes sak utan min AG som ska fixa till det. 
Jag ska till AF idag och prata med de om detta. Det får inte gå till så här när man går på lönebidrag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: