Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 392 ggr
L15B16
2019-01-04 10:40

Sätta ur Cymbalta

Hej!
Jag är ny här ute. Har haft diagnosen Fibromyalgi sedan 2013. Men har säkert haft det längre. Min läkare skrev ganska omgående ut Cymbalta som skulle lindra smärtorna. Jag började med 60 mg och ökade sen upp till 120 mg/dag.  Smärtorna var mycket diffusa. Men blev ju så trött om man nu inte var det innan. Dem förstörde också mitt samliv med min sambo. Så jag började trappa ner i omgångar, försökte också byta medicin till Lyrika, Sertralin. Men dem fungerade inte. Fick oönskade biverkningar. Återgick till Cymbaltan igen. Men försöker nu trappa ner dem helt, för att se om jag klarar det med bara värktabletter? Jag klarar mig på 30 mg, men tar jag bort dem får jag fruktansvärda biverkningar. Är det någon som har eller haft denna medicin och kunnat ta bort den helt?

Annons:
Zadeira
2019-01-04 15:56
#1

Jag provade Cymbalta ett tag men den medicinen hjälpte inte alls mig. Hade inga biverkningar heller. Jag kunde sluta rakt av, men då hade jag ju inte gått på den mer än kanske två månader.

flocken
2019-01-05 06:44
#2

Har aldrig gått på någon av de medicinerna du nämner. Men många smärtstillande blir man beroende utav. Vet när jag var tvungen att sluta med mina morfin tabletter. Var i skogen i 2 dygn och mådde skit. Vi skulle skaffa barn nr 2 så medicinerna var tvungen att slutas med

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: