Annons:
Etikettförsäkringskassan
Läst 519 ggr
Mia-45
2018-12-29 17:22

Sjukersättning- testa igen

Jaha…nu har jag kommit dithän igen att jag ska försöka söka sjukersättning på 25% 

Och går de inte med på detta så får jag prata med min AG att gå ner och bara jobba 50%. Säg tydligen att det är lättare att få på 50%.
Men jag tycker det är synd då jag preeecis klarar av att jobba 75%. Men visst….jag är som ett spöke när jag kommer hem. Kan knappt röra mej pga värk överallt och yrsel på detta. 
Jag vill ju även orka leva på min fritid. 

Nu är jag ju hemma för en fraktur och ligamentskada i foten. Och jag känner avsevärd skillnad både i mående och värken. Knappt ingen yrsel och min värk är hanterbar. Sover bättre. 
Ska testa att börja jobba på onsdag men mycket tveksamt då foten gör ont. Svullnar även upp på benet.

Annons:
flocken
2018-12-29 19:56
#1

Hoppas det går. Vet själv hur svårt det är. Jag fick höra att jag kan inte ha två sjukdomar. Välj en..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
2018-12-29 21:38
#2

Det är ingen lätt balansgång att hitta hur mycket man kan jobba och hur mycket man ska orka på sin övriga tid. Jag tycker att det är så himla fyrkantigt att det bara finns "25-procent etapper", alltså, jag kanske kan jobba 60 % men inte mer, men då måste jag ändå gå ner till 50% för 60% finns inte i deras lista liksom. Hur svårt ska det vara?

Mia-45
2018-12-30 09:19
#3

Nämen precis Zadeira

Och det ä svårt att få på 25% eftersom FK tycker att det är så nära både 100 och 50. Klarar man jobba 75 så tycker de att man kan klara 100 då. 
Men det är ju dessa små marginaler som det handlar om för oss. DET tänker de inte på. Att jobba en halvtimme längre varje dag kan ställa till ett helsike. 
Och som du säger…varför finns inte 60%?

Kan man inte ha två sjukdomar flocken????? Hur tänker de där?

flocken
2018-12-30 12:08
#4

Hade möte med min förra arbetsgivare, facket o fk o enligt dom var jag tvungen att välja sjukdom. Två kunde jag inte ha. Bröt ihop totalt. Vill helst inte ha någon

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
2018-12-30 12:51
#5

Det är ju HELT sjukt ju. Kan inte ha???? 😮🤔

Upp till toppen
Annons: