Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 520 ggr
flocken
12/26/18, 6:08 AM

Hjälpmedel

Igår kom den dagen jag fasat för. Igår beställde jag mig hjälpmedel till köket. Har alltid vetat att denna dagen skulle komma. Jag är bara 35. Men nu kan jag knappt lyfta upp stekpannan längre. Så hittade ett portabelt handtag som kan användas både till stekpanna o kastrull så jag kan lyfta med båda händerna. Tog även en hjälp öppnare till burkar o flaskor. Kan inte öppna sånt längre. Jag blir gråtfärdig av tanken. Blir orolig för framtiden.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Zadeira
12/28/18, 8:36 AM
#1

Försök vända på det och se att hjälpmedel faktiskt är en jättebra grej som gör att man kan fortsätta vara självständig, något man kanske inte kunnat utan hjälpmedel. Jag vet ett par helt friska personer i min omgivning som har köpt hjälpmedel som burköppnare osv till köket, enbart för att det blir lättare även för en frisk människa. Att vara tvingad till hjälpmedel är givetvis jättetråkigt och synd att det ska behövas, men det är faktiskt ett sätt att ta hand om sig själv och underlätta sitt liv, oavsett om man är sjuk eller ej.

Jag är några år yngre än du (31) och bävar inför framtiden ibland jag med. Samtidigt som jag faktiskt kan tänka på den utvecklingen hjälpmedel gått genom bara under min tid. De kommer förhoppningsvis bara bli bättre och bättre i framtiden. Och allt som hjälper mig vara självständig är bara bra, även om jag kommer behöva hjälpmedel resten av livet kanske.

Jag förstår givetvis att du inte är negativ eller ledsen för att hjälpmedel finns, utan för att du behöver använda dem!

flocken
12/28/18, 10:12 AM
#2

Jag är så tacksam att hjälpen finns. Men hade hoppats att det inte hade behövts riktigt ännu. Idag fick min man se hur dålig jag är på morgonen. jag går Alltid upp mkt tidigare än han. Eller så åker han till jobbet tidigt. Men idag gick vi upp samtidigt så hann inte sitta o låta medicinerna göra sitt osv. Skakig, kunde inte greppa. Märktes att han reagerade.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
12/28/18, 10:33 AM
#3

Ibland är det bra när de nära får se den sidan av en också. Tror det kan vara en ögonöppnare för många. De kan vara hur snälla, förstående och fantastiska som helst, men när de får se en i ens värsta stunder är det lite som att det verkligen sjunker in.

flocken
12/28/18, 10:42 AM
#4

Jag hinner alltid " bli mig själv " innan resten av familjen ser mig. Inte för inte jag går upp så tidigt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: