Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 626 ggr
Natasha68
12/17/18, 1:49 PM

Mina konstiga ben

Hej alla kära !!! Nu fick jag en ny symtom, som skrämmer mig, ökar min  ångest och gör mig mycket rädd och ledsen.

Förlåt ..jag gnäller…har ingen annan att prata med.  ((( Vaknade på morgonen med mycket stela ben , speciellt under knät.  Sedan lagade mat, stod på benen ca 1 timme…Nu mina lår och vader är oerhört spända!!! Gjorde "Kroppskanning" ..slappnade av i kroppen , men inte i benen. Snälla! Har någon upplevde liknade? 

Kram ! Önskar er en bra dag!

Annons:
flocken
12/17/18, 2:22 PM
#1

Varje morgon är jag stel som ett kylskåp. Värst om jag sovit nästan hela natten O bara varit uppe o rört mig någon gång. Brukar vara uppe 3-4 gr/ natt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Natasha68
12/17/18, 2:39 PM
#2

Flocken! tack såå mycket!!! sitter och gråter av ångest..Läste nu  att det är stelhet som orsak till mina konstiga ben…Vågar inte gå ut… Flocken,  promenerar du? 

Kram!!!

flocken
12/17/18, 3:07 PM
#3

Jag har tränat upp mig från kryckor till att nu kunna gå 1 mil/ dag. Jag driver hunddagis o är ute flera timmar varje dag i alla väder med hundarna. Utan mina promenader skulle jag sitta i rullstol

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
12/17/18, 5:57 PM
#4

Natasha…du gnäller inte. 
Här får vi prata av oss när det är något. 
När man har fibro så tror jag att musklerna kan bli spända. Iallafall på mej. Vaknar ofta med kramper i vaderna. 
Och nu när jag har skadat ena foten så överbelastar jag och går i fel ställning och allt vad det nu är…så mina ben är som stumma pinnar som gör ont. 

Men innan jag skadade foten och behövde gå på toan på natten så kunde jag med känna så som du känner nu. 
Hoppas det snart går över. 
Kram på dej. 🌺

Natasha68
12/17/18, 7:02 PM
#5

Flocken! Gud!! Vilken viljestyrka du har!!! 

en mil per dag!!! Det låter för mig som något som jag aldrig i livet skulle klara!

Jag är glad när jag mår bättre och kan gå mina 2 km.

Du är verkligen en kämpare!

Kram!

Natasha68
12/17/18, 7:05 PM
#6

Mia-45! Min väninna ))) det är med dig  jag pratade mest när jag fick fibro i 2014))) Du har alltid varit snäll mot mig!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att din fot ska läckas! 

Tack för varje uppmuntande ord!!! Dem betyder mycket när man har fibro …och inte ens anhöriga kan förstå till 100%. 

Ett stort kram till dig kära Mia!!!

Annons:
flocken
12/17/18, 7:15 PM
#7

Inte sagt att det är lätt. Vet inte hur många gånger min man fick hämta mig längst vägen för att kroppen gav upp. Jag har inte bara fibro utan även bechterews. Med ett annat namn ankolyserande spondylopati. Alltså spondylos, inflammationer i ryggkotorna som gör så att skelettet växer ihop. Man måste kämpa. 2 km är jätte bra att gå. Har du en viss runda du går så bara utökar man med några meter i taget. Tillslut är det 50 m mer osv. Kämpa på. Vad säger din läkare? Mediciner?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
12/17/18, 9:02 PM
#8

Natasha-vännen :) 

Det är svårt för de att förstå eftersom de inte går i våra kläder. 
Bra gjort av dej att ändå gå 2 km. Vissa dagar kan man gå mer och vissa mindre beroende på hur dagsformen är. 
Du ska se att snart släpper det i dina ben. Jag tror mycket på att när kylan kommer så spänner man sej omedvetet. Och då får man ont och ont i muskler. 

Kram till dej med kära vän. 🌺

Natasha68
12/18/18, 9:13 AM
#9

God morgon kära Flocken! Tusen tack för ditt svar!  Jag har kämpat under nästan hela mitt liv…men det var andra saker….inte fibro eller sjukdomar..

men nu när jag fyllde 50 i september känns det så ..att jag har gjort mitt. Barnen är vuxna och flyttade från hemmet.   En av mina granne  frågar mig varför jag inte skaffar rollator …det känns inte bra))) …Jag kan ju GÅ ännu..själv…Ångest  styr mitt liv också.  jag menar mina promenader.  Jag tar många olika medicin..hade haft Stroke när jag var 31 år gammal.  Så jag ta trombyl,  Cipralex och Voxra mot dep/ångest plus Xanor under ca 10 år.  Liryca mot ångest och smärtor..men jag ta bara 1-2 st /dagen  på 25 mg.  Rädd för att bli beroende . Därför får jag inte smärtlindring av den.  Behövde inte tabletter mot ont ..förre jag började ,med Yoga((((--- nu tar jag Citodon((((((( 1 st /dagen.  Läkaren vägrar att skriva den, så jag skaffar den själv.  Ibland tar jag paracetamol.  Men jag tar smärtstilande bara nu under en månad.  Efter min försök med Kundalini yoga.  Läkare förskrev  till mig  en medicin som heter Celecoxib. När jag läste om  biverkningar …ville jag  inte ta den.  jag som är förväg rädd för hjärtklappning och hade haft Stroke borde inte få den medicinen.  Så …just nu är det mkt svårt att leva.  Förlåt igen för att jag klagar….  Önskar dig och alla andra här en lugn smärtfri dag!

Upp till toppen
Annons: