Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 726 ggr
bearsweden
2018-12-05 17:11

nervsmärta vid högtryck

Hej

Har så länge som jag kan minas haft problem med tillfällig svår värk.

Genom åren har jag böjat kunna koppla ihop det med högtryck, mer exakt 

tryck över 1020 hpa.

De sista 2 åren har jag varit diagnostiserad som utbränd med periodvis depression.

Har tyckt att det inte stämmer men ändå mått dåligt.

Vid högtrycket i november blev det riktigt akut med kraftig smärta, tryck i huvudet. 

Har inte återhämtat helt efter det, fortfarande sjukskriven.

Fick diagnosen central sensitisering (kortfattat nerv smärtor).

Skulle va tacksam för info om forskning om högtryck/sjukdom.

MVH

Björn Magnusson

Annons:
flocken
2018-12-05 17:44
#1

Det är tyvärr inget jag vet Något om. Vet att många med fibro reagerar vid väder skifte

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Pyttelite
2018-12-05 21:14
#2

Här är en studie som försökt reda ut sambandet men man har inte kunnat verifiera att det finns något samband. 

Däremot är resultatet av denna studie att man sett att det finns stora variationer och känslighet för väderförändringar inom gruppen.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/acr.22008


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


sören74
2018-12-08 13:30
#3

Man, 44 här, har fibromyalgi och känner av både hög- och lågtrycksförändringar. Huvudvärk (ibland till och med tandvärk) vid stigande tryck och på väg mot lågtryck börjar först högra sidan av kroppen säga till, sen sprider det sig till vänster om det håller på länge (är högerhänt). Bor så gott som nere  på havsytenivå.

Temperaturförändringar är också av ondo, speciell när det sågar kring nollstrecket. 

Tropisk värme är som bomull kring hjärtat för mig. Har du testat att vistas i varma länder nära ekvatorn. Är det samma sak där? Hur är det med bergslandskap? Jag trivs på höga höjder där lufttrycket är mindre än här nere vid havsytan, trots att klimatet kan vara kallare däruppe.

Icewitchie
2023-07-13 16:29
#6

Kan också få tandvärk eller inflammation i käkmuskler som inte gå att skilja från tandvärk. Känner av både låg och högtryck. Men har även begynnande psoriasisartrit så har lite dubbla smärt sjukdomar 🫣

Annons:
Mia-45
2023-07-13 16:41
#7

Jag känner också av själva lufttrycket. Blir mer yr i huvudet då.
Ett lufftryck runt 1005 är ett helsike.
Likaså om det ligger för högt.

Kollade upp detta i och med mina symtom och det stämmer alltid.
Så helt klart reagerar man på detta.
Iallafall jag sen kan det nog vara olika.

Upp till toppen
Annons: