Annons:
Etikettprathörnan
Läst 668 ggr
Mia-45
9/23/18, 3:54 PM

Jag orkar snart inte

Jag måste skriva av mej lite. 
Känner att allt börjar bli övermäktigt snart. 

Jag har ju min värk och jag jobbar 75%. 
Har problem med min hyresvärd som ni kan läsa om inne på sidan Hemmet. Orkar inte dra allt här. 
Detta tar mycket tid och ork men är snart över. Vilket är en enorm lättnad. 
Har också en son som är trippdeldiagnostiserad med stark ångest, agorafobi, social ångest och svag personlighetsstörning. 
Detta har han haft i mååååånga år men först nu för några år sedan så sattes diagnoserna. 
Det är mycket med mediciner som inte fungerar, läkarkontakter som heller inte fungerar och att jag stöttar min son till 100 % i allt. 
Nu är det så att hans pappa och nya familj flyttat till Schweiz. Så jag står här ensam med att hjälpa sonen. 
Det tillkommer saker som jag inte vill gå in på här men känner nu att jag snart inte orkar längre. 
Och detta kan jag abolsut inte säga till min son eftersom jag är den enda han har som hjälper honom i allt detta. 
Jag har nu mailat hans pappa och bett att de hjälper honom nu med ett problem som uppkom idag. 
Och jag hoppas innerligen att han kommer förstå och hjälpa till nu. 
Jag känner att han i stort sett bara stack. Lämnade sin son som behöver all hjälp och stöttning han kan få. Även av sin pappa. Trots att sonen är 26 och vuxen så behöver han stöttning. 
Det kan bli lite enklare och bättre för mej sen när allt är över med min hyresvärd. Men just nu är allt bara så övermäktigt. 
Det händer saker som hela tiden måste fixas. Jag får aldrig lugn och ro. 
Givetvis så hjälper jag sonen även om jag inte orkar och sen kraschar jag hemma. 

Vet inte vad man ska göra i allt detta….Ville nog bara skriva av mej lite.

Annons:
flocken
9/23/18, 7:16 PM
#1

Så jobbigt du har det. Försök att få en liten stund att bara andas. Kan din son inte få xtra hjälp någon annanstans ifrån? Är inte så insatt tyvärr. Gör du något för bara dig? Det är så viktigt att inte glömma bort sig själv. Har för mig att vi inte bor jätte långt från varandra. Om du skulle må bättre utav att klappa några hundar?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
9/23/18, 7:23 PM
#2

Tack flocken.
Jag orkar inte re i att hitta nån annan som kan hjälpa sonen med olika praktiska saker. Det finns nån slags människa inom socialen som kan hjälpa till att boka läkartider, skicka in viktiga papper till tex FK, se till så räkningar betalas osv. Men det blir ju jag som ska fixa det med och jag orkar inte ens det. 
Om jag gör nåt bara för mej? Mjaaaaaeeee…..bara att vara hemma ensam, sitta lite vid datorn och skriva eller spela lite. 

Skrev som sagt var tills hans pappa…..han har läst men ej svarat!😎

Jo du bor väl i Mönsterås? Inte långt alls. 😃

flocken
9/23/18, 7:35 PM
#3

Tyvärr är det ju så. För att få hjälp så måste man strida för det. Samhället i ett nötskal. Godeman heter det väl om jag minns rätt. När man är vuxen. Stödfamilj som barn. Du är så välkommen hit. Hundar gör något med en. Ja alla djur. För att få en paus. Bara för några timmar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
9/23/18, 7:37 PM
#4

Nä det hette nåt annat. 
Men ska se om jag kan kolla upp det. Det är mycket som ska kollas upp bara…suck..
Ska se när detta kan bli vännen. Hade vart skoj. Men har inte tiden förrän efter 1:a okt. Då det blir sammanträde med Hyresnämnden. 

EDIT: Personligt ombud heter det.

flocken
9/23/18, 7:43 PM
#5

Kämpa på. Jag vet hur det är att kämpa o kämpa o när man börjar se ljuset så är det något som händer och man åker ner i avgrunden igen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Flyingfaun
9/23/18, 11:02 PM
#6

Styrkekram! Tänkte också på personligt ombud som avlastning. Kan tänka mig att det är tufft. Du gör ett kanon jobb. Hoppas pappan kan stötta. Är också inne i en tuff period. Varit sjuk ofta och mycket huvudvärk och förlamande trötthet. Vill bara sova och får dåligt samvete och blir ledsen. Får ständigt påminna mig om vad som är positivt och viktigt. Lätt att få mörka tankar när livet leker tuffa lekar. Vill inte ens ta kontakt med sjukvården längre. Ingen som förstår hur det är. Ska försöka jobba imorgon. Låter som en bra idé att umgås lite med djur och andas/försöka hitta lite tid för dig att göra något glädjande för att fylla på med lite energi!🌹

Annons:
flocken
9/24/18, 5:09 AM
#7

Det känns som många av oss får kämpa lite xtra med värken just nu. Har inflammationer i käkarna som kommer och går. Fruktansvärt! Sen fick jag ännu en diagnos förra veckan. Självklart kronisk och ovanlig. Man undrar varför man ska kämpa när det aldrig blir bra. Men bara hålla ut. Någon gång blir det bättre

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
9/24/18, 6:50 AM
#8

Tack för ert stöd.
Hans pappa har inte hört av sej alls. Jävligt dålig stil. Men så har han heller aldrig brytt sej nämnvärt om sonen. Sticker till han lite pengar ibland för att döva sitt dåliga samvete. 
Så jag får väl ta tag i detta med nu som dök upp igår. 
Min hjärna går på högvarv. Inte undra på att jag får högt blodtryck. 
Hade gärna stannat hemma från jobb idag bara för att få vara. Men det har man ju inte ens råd med. Och jag är väldigt lojal mitt arbete så då hade jag bara fått dåligt samvete. 
Så lika bra att gå och det kan vara bra med…för då tänker jag enbart på jobbet och all annan skit försvinner.

Mia-45
9/25/18, 5:34 PM
#9

En liten braig sak idag: Jag har fått skuldsanering! :-) 
Känns nu som om det finns en ljusning någonstans. Och det som hände med sonen i måndags fick vi en lösning på med. 
Och jag fick även ett bekräftelsebrev från Ekobrottsmyndigheten att de mottagit min anmälan på min hyresvärd. 
Har vart hemma idag då jag mådde pyton men nu känns det lite bättre. 
🤪

flocken
9/25/18, 5:37 PM
#10

Så härligt Mia. Man får inte ge upp. Även att det är tuffg

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
9/26/18, 7:08 AM
#11

Ja flocken…det ÄR tufft ibland. Men det är märkligt hur man reder ut saker och ting. 
När man tagit tag i det som känts jobbigt så känns det ändå bra efteråt. 
Nån hjälp av hans pappa får vi ju inte. Tyvärr!! 
Men sonen och jag har min mamma som ställer upp på allt. Vet inte vad jag skulle gjort utan henne. 
Ha en fin dag 🌺

flocken
9/26/18, 8:10 AM
#12

Jag blir så förvånad över att vissa går igenom livet så enkelt. Bryter ihop för lite huvudvärk. Ska vi byta? 😄 Men som jag brukar tänka, vi fick detta livet för att vi klarar av det

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
9/27/18, 8:01 AM
#13

#11. Har du kontakt med någon inom sjukvården på din arbetsplats? Tänkte på någon sjuksköterska eller så, som du skulle kunna prata med och de kunde fixa lite hjälp till dig?
Hoppas att du snart får lite extra lindring!🤗

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
flocken
10/3/18, 5:05 AM
#14

Hur går det för dig?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
10/3/18, 7:00 AM
#15

Hej flocken.

Jo nu är iallafall mötet med HN gjort. 
Och kan säga så mycket att hyresvärden gjorde bort sej. I hans ärende så hade han inget att komma med och han var inte ens förberedd utan satt och svamlade. 
Skyllde på att jag hade förstört själv i lägenheten men detta insåg de sen när de besiktigade den, att så vart inte fallet. Utan det är hyresvärden som inte underhållit den. 
Han ljög också så fort han öppnade munnen och jag tror att dessa människor från HN insåg detta ganska tidigt. För de pumpade honom med en massa frågor som han vart tvungen att svara på. Men frågade mej bara några småsaker och inte alls på samma vis som emot hyresvärden. 
Efter allt detta så satt min son, min mamma och jag och bara skrattade. För hyresvärden bar sej så dråpligt åt. 
Nu inväntar jag svaret från HN. Men som HGF säger så ska det gå bra eftersom hyresvärden inte hade nåt att komma med. 
Detta är bara lite i ordalag om detta. Hände och sas så mycket som jag inte orkar skriva. 
Men hyresvärden skulle ju "ta tag i mej så jag blir vräkt", hade han skrivit till min bästa granne här uppe. 
Det blev precis tvärtsom.
Och han stod med och sa på besiktningen att han hade inte renoverat eftersom jag inte är en riktig och normal hyresgäst och att jag inte betalar hyra….hahahahahhaa…..herreguuuud.

Upp till toppen
Annons: