Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 682 ggr
Novachan
2018-09-13 21:21

Var skulle du med fibro vilja flytta utomlands?

Har hört och läst flera gånger om att det kan hjälpa folk med fibromyalgi att flytta till något varmt land utomlands. Men det är ju långt ifrån alla som skulle vilja lämna Sverige. Men det vore kul att höra vilka land ni skulle välja om ni skulle flytta utomlands av den anledningen, även om det aldrig kommer ske. Vore kul att läsa lite motiveringar till val av land också 🙂

Annons:
Novachan
2018-09-13 21:37
#1

Jag själv skulle i förhand välja Australien. Är ett av mina drömresmål och som jag funderat flera gånger på när jag var yngre om jag skulle läsa där ett år och har alltid haft en sorts drömyrke att jobba med de vilda djuren där. Jag har också alltid gillat deras accent och musik med deras "konstiga instrument"…

I andrahand tror jag någon varm del i USA men vet inte vilken, men någonstans i Asien vore också intressant. Gillar Japan men vet inte om det är tillräckligt varmt där året om, även i den varmare delen. Men t.ex. Thailand eller något annat närliggande land skulle nog inte vara så fel.

Är osäker på vilka länder i Europa som är tillräckligt varma året om… Men praktiskt sätt så skulle det vara enklare för mig, på jobbfronten,  att flytta någonstans inom Europa för att då kan jag fortsätta jobba med det jag gör nu (förutsatt att det finns lediga jobb) tack vare min utbildning (apotekstekniker). Så jag skulle inte behöva oroa mig lika mycket över jobb som om jag skulle flytta någon helt annanstans i världen. Kanske lättare att få ett jobb på IKEA möjligtvis 😂

flocken
2018-09-14 05:21
#2

Oj. Inte ens slagit mig. Mår inte bättre av värme. Det som tar på mig är väderomslag. Och det är det överallt. Bara leva där det är varmt. Vilken fruktansvärd tanke. Nej tack. Inte ens om jag fick pengar för att bo utomlands. Älskar dessa 4 årstider och skulle aldrig byta bort dom.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Flyingfaun
2018-09-15 22:24
#3

Jag mår inte heller bättre när det är för varmt och älskar alla årstider i Sverige. Skulle dock kunna tänka mig att korta ned vintern lite och bo i Spanien en del av vintern.

Flyingfaun
2018-09-15 22:29
#4

Glömde motivera val av land. Spanien för att jag kan en del spanska och svärföräldrarna övervintrat i Torrevieja och vi hälsat på flera gånger. Älskade Barcelona och skulle gärna åka dit på en läbgre semester (inte bara långweekend) Åker till Teneriffa en gång per år, oftast jämnt klimat och inte för hett och fuktigt. Älskar spanska, tapas och har alltid haft en förkärlek för spansktalande länder. Min man är från sydamerika, dock adopterad.

gudilondon
2018-09-19 20:39
#5

Jag har tidigare i mitt liv velat flytta till Grekland, till Kalymnos.  Gick kurser i grekiska, målade av motiv jag fångat med kameran och sålde på utställning. Men det blev för mycket av allting och slutade med fibro i mitten av 90-talet. 

Skulle jag välja att flytta nu när jag är 71 år skulle det bli Portugal. Dels för att där är ett bra klimat och nära havet, och dels för att pensionen räcker dåligt numera.

Upp till toppen
Annons: