Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 500 ggr
Novachan
8/29/18, 3:31 PM

Har ni byggt om/anpassat hemmet efter fibromyalgi?

Fibromyalgi-besvär kan orsakas av flera saker; vissa är känsliga för drag, andra för väder, kyla, värme m.m.

Jag har undrat om någon av er har ändrat eller byggt om något i ert hem för att anpassade just för att orsaka mindre besvär t.ex. om ni vet att det kommer drag från ett gammalt fönster även när det är stängt, extra element eller golvvärme elle något helt annat?

Annons:
flocken
8/29/18, 5:26 PM
#1

Bor i en enplans villa utan höga trösklar och trappor. Vi har bara mjuka stolar. Har en griptång om jag inte kan böja mig. När vi väl ska renovera köket kommer det bli bättre lådor osv. Då vi nu har ett gammalt kök o har svårt att böja mig. En hög säng.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
8/30/18, 12:08 PM
#2

Inte i hemmet i sig som så. Bor i hyreslägenhet på andra våningen, men har av inte bara ekonomiska skäl utan även fysiska valt en så liten lägenhet jag kunde få tag i för att slippa städa mycket.

Sen har jag ju hjälpmedel för att minska smärtan i vardagen, men de är inte bundna till hemmet utan mer liksom prylar och så.

Flyingfaun
8/30/18, 12:38 PM
#3

Hej! Vi bor kvar i bostadsrättlägenhet, för mycket jobb med hus som tar tid/energi. Lagt in trägolv som är mjukare än laminat i sovrum och vardagsrum för mina fötter, extra tjock matta på balkongen. Matta i kök som ju är mjukare än klinkers som vi endast har i badrummen, då med golvvärme. Tempur relaxing cloud säng för bättre sömnkvalitet. Valt en högre bil, suv, enklare att komma i och ur. Det var allt jag kunde komma på nu. På jobbet har jag anpassad arbetsplats med speciell kontorsstol som avlastar svanskotan och ett mindre tangentbord.

Upp till toppen
Annons: