Annons:
Etikett: övrigt-ot
LĂ€st 696 ggr
flocken
2018-06-06 06:38

Grattis Sverige 🇾đŸ‡Ș

Grattis Sverige 🇾đŸ‡Ș Hoppas ni alla fĂ„r en lugn dag med att fira vĂ„rt fina land.














..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Zadeira
2018-06-06 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag hade valp-besök idag. Boss, 4 mÄnader som ska bo hos mig om tvÄ veckor i 10 dagar var hÀr utan matte för första gÄngen nÄn timmar. Kommer bli en jÀtte-utmaning, jag har aldrig haft valp sjÀlv och det blir 10 spÀnnande dagar dÀr jag förmodligen kommer lÀra mig en massa om bÄde hundar och mig sjÀlv!

flocken
2018-06-06 19:07
#2

Men vilken sötnöt ❀ Det kommer gĂ„ bra. Lite mer pyssel med en valp bara














..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
2018-06-06 19:22
#3

Han Ă€r en liten clown. Första gĂ„ngen vi sĂ„gs var han typ 12 veckor och var hemsk (som bara valpar kan vara), men nu nĂ€r han Ă€r nĂ€ra typ 16 har han blivit en riktigt rolig kille. Kan tĂ€nka mig att pĂ„ 10 dagar bör vi fĂ„ en rutin som funkar. FrĂ„gan Ă€r om jag vill lĂ€mna tillbaka honom igen sen 😃

Novachan
2018-08-29 15:23
#4

#1 Nu blev jag lite nyfiken pĂ„ hur det gick 🙂, Ă€ven fast det var ett tag sedan


Zadeira
2018-08-29 15:27
#5

#4 Det gick med vÀldigt mycket tÄlamod och tÄlamod och tÄlamod ;) Men det var 10 fina dagar vi hade dÀr vi faktiskt mot slutet klickade riktigt bra. Nu trÀffas vi sporadiskt och jag ska ha honom i slutet av november i tvÄ veckor igen, lite Àldre sÄ förhoppningsvis lite lÀttare.

Novachan
2018-08-29 15:34
#6

#5 Tyckte du det var jobbigare för kroppen att ta hand om en valp, Àven under kort tid, jÀmfört med vuxna hundar?

Annons:
Zadeira
2018-08-30 12:02
#7

#5 Det beror helt pÄ RAS. Denna valpen var fysiskt vÀldigt enkelt för min kropp, men sjukt mycket mer krÀvande för psyket. VÀljer hellre en vuxen hund om man ska lÀgga ihop allt (bÄde fysisk och psykisk pÄfrestning) liksom.

Valpen var fysiskt enkel att ta hand om, alla promenader, lekstunder och aktivering skedde ju i korta intervaller. Promenaderna kunde ta en halvtimme men vi gick bara runt omrÄdet. Det var liksom vÀldigt skonsamt att jag aldrig hann bli fysiskt trött/fÄ ont pÄ de korta stunderna. Men psykiskt var jag konstant utmattad.

En vuxen hund krÀver ju mycket lÀngre fysiska aktiviteter och promenader, men samtidigt fÄr jag lÄnga ÄterhÀmtningsperioder innan den behöver promeneras igen eller aktiveras. PÄ det sÀttet Àr vuxen hund enklare fysiskt. Dessutom har de jag passat krÀvt mycket mindre psykiskt av mig eftersom de Àr vuxna och inte behöver övervakas konstant.

Upp till toppen
Annons:
Â