Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 942 ggr
flocken
4/10/18, 5:52 AM

Tränar ni?

Gör ni någon typ av träning/ motionsform? Det är inte lätt när kroppen värker o man bara vill spy på allt. Jag är ute & går. O där jag är nu, kan gå 1 mil/ dag. Var jag inte för några år sedan. Vet inte hur många gånger mannen fick hämta mig ute för att jag kollapsade. Nu har jag börjat springa/ jogga igen efter ett uppehåll på 20 år. Än funkar det men bara väntar på att kroppen kommer protestera.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Zadeira
4/11/18, 8:11 PM
#1

Just nu har jag helt utan träning (mer än vardagsmotionen) i 2-3 år efter att jag led av ätstörningar och var tvungen att sluta träna för att kunna bli frisk. Nu har jag istället blivit överviktig och hade tänkt börja med att promenera ordentligt i vår/sommar för att komma igång igen.

hellah
4/12/18, 4:02 PM
#2

Jag tränar Tai chi, Qi gong och alexanderteknik hemmavid. Cyklar ibland och jobbar i trädgården. Kan tyvärr inte promenera pga bäckenproblem

Farwuq
4/16/18, 7:18 PM
#3

Jag kör minst två styrketräningspass i veckan, à minst två timmar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Novachan
4/16/18, 7:50 PM
#4

Numera tränar jag inget alls. Vill ej förlora det kroppsfett jag har kvar (har problem med att gå upp i vikt), men får också lätt ont bara av promenader. Förr kunde jag gymma och köra simträning, men det har gått några år sedan dess…

Zadeira
4/16/18, 8:56 PM
#5

Nu har jag köpt både skor och träningstights, saknas bara en topp som jag trivs i sen ska jag börja promenera ordentliga promenader även utan hunden.

flocken
4/17/18, 5:11 AM
#6

#5 vad roligt. Har inte kunnat röra mig ordentligt på en vecka. Först fick jag ont på foten. O nu gör mitt dåliga knä ont.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[HundochKatt]
4/20/18, 1:40 PM
#7

Nej, det enda är promenader med hundarna. Hur mycket eller lite beror ju helt och hållet på dagsformen hos mig. Ibland blir det väldigt långa sträckor och ibland mindre för att en höft, knä eller rygg krånglar. 

För några år sedan försökte jag träna hos sjukgmnasten, men blev sämre trots att träningen och vikter (minsta möjliga) anpassades till mig. Fick fruktansvärt ont i kroppen efter några gånger. Försökte igen en vända men det var bara att konstatera att det inte var något för mig.

Eda
10/5/18, 8:09 PM
#8

Tips på sitt- och lättgympa!
I min blogg har jag skrivit dels om vilka övningar som fungerar i hemmet och dels om tips på hur man kan hitta var det finns grupper för sitt- och lättgympa i Sverige.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2018/10/03/sittgympa-och-lattare-gympa/
Bloggen är ideell och har inte någon försäljning eller vinstintresse. – Gilla gärna och dela!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: