Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 472 ggr
Flyingfaun
2/18/18, 10:44 AM

Livet leker...

…tuffa lekar ibland…😩vill bara dra täcket över huvudet och somna om och vakna när det är vår. 2018 kan bara bli bättre med denna start. Året startade med att svärmor bröt benet och blev boende hos oss i sex veckor (vi trivs bra och är fina vänner men ansträngt läge och mycket tjafs med dottern som är känslig för förändringar och en svärmor som längtade hem i perioder), dottern fick adhd diagnos som hon inte vill prata om och mycket möten med psykolog och skolan, jag fick misstänkt mikroskopisk kolit, två nära vänner separerade (en bodde hos oss kortare perioder med två av tre barn) och behövde mycket stöd, vår fina hundvalp flyttade hem till oss (jättekul men mycket jobb), mannen har fått nya arbetsuppgifter och varit på en av två begravningar, som grädde på moset fick vi springmask och har behandlats och tvättat/städat ihjäl oss. Senaste veckan har jag haft feber. Imorgon väntar jobb, ett läkarbesök och utvecklingssamtal, kanske får "vila" lite på jobbet…jobb en vecka sedan väntar sportlov med barnen en vecka. Hur är ert 2018 än så länge?

Annons:
Mia-45
2/18/18, 10:47 AM
#1

Men fy Flyingfaun. 
Låter jobbigt det där. 😕
Här är det med tufft. Som jag skrivit om i tråden Slut mentalt. 

Hoppas att allt bara kan bli bättre nu både för dej och mej. 

Kram 🌺

flocken
2/18/18, 11:05 AM
#2

En stor kram ❤ Det är så jobbigt & det är som en jävul som sitter över familjen & bara skrattar. Vi hade det så i flera år kändes det som. Man kämpade & kämpade & när det väl var under kontroll kom jävulen tillbaka " nej nu får vi röra om lite igen " Har du möjlighet att komma undan en stund? Bara du & kanske valpen? För mig är skog & hav den bästa medicinen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Flyingfaun
2/18/18, 11:38 AM
#3

Tack för ert stöd! Vi är många som har det tufft. Kramar tillbaka till er också. Valpen är hos svärmor till nästa fredag. Jag har länge längtat efter att åka skidor i skogen, grilla med familjen och mysa. Mår bra av lugnet och tystnaden och möjlighet att hämta lite energi. Dock kommer alltid något i vägen och dottern är svårstartad, det krävs mycket energi till att motivera henne. Tänkte komma iväg idag men nu har hon en kompis här vilket inte händer ofta så vill unna henne det när någon vill leka. Har inte yogat detta året heller. Yin och mediyoga utövar jag annars regelbundet. Behöver prioritera mig själv för att orka men orkar inte just nu. Blir mest liggandes i sängen mellan alla "måsten". Kramar

Flyingfaun
2/18/18, 11:43 AM
#4

Mia-45 så jobbigt med denna mentala trötthet. Är jättekänslig för ljud och kräver att alla har hörlurar vid dator/surfplatta i allmänna utrymmen. Är tröttare på morgonen än innan jag la mig och vaknar aldrig utvilad.

flocken
2/18/18, 5:35 PM
#5

Det är svårt att hinna med sig själv. Framförallt när man har familj. Men det är jätte viktigt. Har du svårt att sova rekommenderar jag valeriana/ neurol. Finns på apoteket och är naturläkemedel. Jag kan ta det & även hunden Jag är oxå ljud känslig. Har svårt att sortera ut alla ljud. Jag älskar stunden tidigt på morgonen innan barnen vaknar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Flyingfaun
2/18/18, 5:46 PM
#6

Flocken- tack för dina tips! ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: