Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 806 ggr
Mia-45
2018-02-17 10:06

Detta med kalas

Ganska ofta på helgerna ordnas det kalas. 
Det tycks bli fler och fler då systerdöttrarna skaffar pojkvän och barn. 

Det är kalas idag igen….fick reda på detta i går morse. 
Och jag bara känner att jag orkar verkligen inte. 
Det är mycket folk och mycket barn så lugnt och skönt blir det inte. 

Jag känner att när jag jobbat en hel vecka…och har en jäkla värk…så vill jag bara vara hemma på helgen för att ladda batterierna inför veckan som kommer. 
De andra fattar detta men mamma blev lite sur igår när jag sa detta.
Hon hade räknat med att jag skulle köra. 
Jag känner att jag måste börja tänka lite mer på mej själv. 
Pallar jag inte så pallar jag inte. 

Hur känner ni inför kalas? Orkar ni? Tvingar ni er?

Annons:
flocken
2018-02-17 10:09
#1

Orkar jag inte går jag inte. Jag går typ på hälften av de som är på ett år. I år har vi många dom fyller jämnt. Så då får vi se hur det blir.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
2018-02-17 10:11
#2

Nä…jag vet med mej att går jag ikväll så kommer jag få yrsel igen för att jag inte vilat. 
Och så har jag lovat sonen att hjälpa han lite med städning. (han har problem själv)…så jag lägger hellre min ork på det då.

introvert
2018-02-17 10:28
#3

Jag har inte fibromyalgi men jag bara råkade snubbla över tråden. Hoppas det är ok att svara ändå.

Ja tyvärr får jag ofta tvinga mig till sådana släktträffar och liknande. För jag blir så slut i huvet av att vara social när jag inte är en särskilt social person utan trivs bäst att ha det lugnt omkring mig.

Mia-45
2018-02-17 10:37
#4

Självkart får du skriva här ändå introvert. 

Ja man blir helt slut mentalt. Så ibland väljer jag att stanna hemma.

Zadeira
2018-02-17 11:16
#5

Jag har slutat gå på kalas hos alla utom de närmsta och då går jag bara om jag verkligen orkar. Jag har insett att jag måste komma i första hand om mitt liv ska fungera.

flocken
2018-02-17 19:56
#6

Man ska inte gå på något man inte orkar. Sin hälsa är prio 1. Det svåraste med att gå bort är att jag har svårt att hitta sittplats. Men nu efter 14 år har de börjat lära sig att jag måste välja sittplats först. Hur gjorde du Mia?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Flyingfaun
2018-02-17 22:58
#7

Jag försöker undvika kalas och större tillställningar då det är för uttröttande. Trivs bäst med att träffa en person i taget och kunna fokusera och vara så närvarande som möjligt. Ser ofta ingen större poäng att lägga tid och energi på personer som jag inte kommer träffa fler gånger. Jag har få nära vänner vilket jag trivs bra med. Träffar mycket folk i jobbet hela dagarna så på em/kvällen är jag nöjd med att endast umgås med familjen

Mia-45
2018-02-18 08:55
#8

Jag stannade hemma flocken :-)

Jamen precis så känner jag med Flyingfaun. 
Varför ska man lägga energi på de som man kanske bara träffar en eller två ggr om året. För det är ju det man gör vi stora kalas. Släktingars pojkvänners släktingar typ. 
Jag träffar också mycket folk hela dagarna på jobbet så när man kommer hem vill man hara ha det tyst, lugnt och skönt.

Flyingfaun
2018-02-18 10:30
#9

Bra gjort Mia-45! Follow your big heart!❤

RosaYlva
2018-02-22 07:04
#10

Som tur är så går jag inte på kalas/högtider så ofta och det är bra för jag blir helt slut både mentalt och fysiskt. Kram

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Upp till toppen
Annons: