Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 812 ggr
Flyingfaun
2018-02-14 09:47

Vem är du? Vem är jag?

Det vore kul att veta vilka ni är, var ni bor, om ni jobbar och med vad, intressen mm. Jag är 36 år och bor i Dalarna. Diagnos fibromyalgi sedan 6 år men problem med värk sedan 2006. Gift och har två barn födda 2006 och 2007 samt hundvalp. Jag uppskattar film, yoga och hand lettering (bokstavsillustrationer) när tid och ork finns. Jobbar heltid på statlig myndighet vilket fungerar okej.

Annons:
flocken
2018-02-14 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Välkommen hit ☺ Jag är er Sajtvärd. Jag är 34 år. Haft fibro diagnos i mer än 10 år. Har även bechterews. Lätt förklarat kroniska inflammationer i muskler och skelett. Skelettet växer tillslut ihop, spondylos. Träffade min man 21 år ung. Vi har en dotter i himlen och 2 söner på 10 år samt 5 år. Jag har kämpat mig från utförsäkrad, klassad som rörelsehindrad & en framtid utan jobb till att nu ha eget företag. Jag är utb hunddagis & pensionat föreståndare & driver djurflockens hunddagis. Ska fortsätta utb mig till beteende coach med fokus på problem hundar. Blir då även instruktör. Vi har 5 kaniner & en hund. Dexter är en mix mellan leonberger/ amstaff. Vi bor i villa i ett samhälle som heter Mönsterås. Ligger mellan kalmar- Oskarshamnn nere vid småländska kusten

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Flyingfaun
2018-02-14 18:58
#2

Vad fina ni är och vilken imponerande resa du har gjort!

Flyingfaun
2018-02-14 18:58
#3
flocken
2018-02-14 19:28
#4

#2 Tack. Det har inte varit lätt. Men tji den som ger sig. Jag vill vara en förebild för andra. Även att livet är tufft så är det inte över bara för att man får fibro. Man kanske får ändra sitt liv.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

RosaYlva
2018-02-22 07:11
#5

Jag är en kvinna som snart fyller 40 år. Min smärta började strax efter att jag fyllde 30. Fick diagnosen Myalgi innan jag flyttade hem till Sverige, exakt när kommer jag inte ihåg. Oftast när jag går väldigt mycket eller tex åker buss och bil mycket så får jag sjukt ont i musklerna, tar flera dar av vila innan jag är på en okej nivå. Blir slut mentalt och fysiskt.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Leifsdotra
2018-02-22 10:24
#6

Hej! 48 åring här som lever med man och 2 barn på en liten gård i norra Gästrikland. Vi har får, hästar, hundar, höns, katt och kaniner. Jag jobbar i grannkommunen med systemförvaltning och e-handelsfrågor. Diagnosticerad med fibro sedan 4 år tillbaka, men har haft besvär mycket längre. Fixar i stort sett vardagen utan större problem i dagsläget och det beror framför allt på att jag trivs så otroligt bra med mitt liv på landet och har en harmonisk vardag med familjen. 

Vi flyttade ut på landet från stan för 6 år sedan och det är det absolut bästa jag har gjort. Djur och natur är väldigt rogivande för mig och ger energi ❤️

#1 Jag blev lite kär i hunden längst fram på din bild, så vacker 😍

Annons:
flocken
2018-02-22 12:20
#7

#6 Det är min Dexter. Leonberger/ amstaff.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Leifsdotra
2018-02-22 13:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Jag anade nästan det🙂

Här är min Leonbergertik.

flocken
2018-02-22 13:46
#9

#8 Ser rätt smäcker ut

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Flyingfaun
2018-02-22 22:17
#10

Kul att ni delar med er! ❤

Leifsdotra
2018-02-23 08:27
#11

#9 Ja, det är nog lite konstig vinkel också. Men hon är mer högrest och smäcker i modellen än de flesta andra Leonbergertikar jag har träffat.

Upp till toppen
Annons: