Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 734 ggr
Mia-45
1/16/18, 3:50 PM

Ryck upp dej!

Fick idag höra dessa ord av en kollega: Ryck upp dej!

Preeeecis vad man vill höra när man är slutkörd och haft mycket på jobbet. 😕
När man går omkring med värk, feber och småyrsel. 
Dessutom hade de "glömt" att säga till mej idag att det var fika på fm. 
Inte alltid vi har det så vi säger till när det är dags.
Tack för den. 
Bad en SSK om lite hjälp idag. Jag tvekar aldrig på att hjälpa henne. Men då hade hon inte tid och pep iväg. Visste att hon inte hade patient.
Så frågar jag nästa SSK och inga problem där inte. 
Sur som ättika nu…..ville bara skriva av mej.

Annons:
flocken
1/16/18, 4:11 PM
#1

Det är konstigt vilka urbota dumma kommentarer man ska få stå ut med 😝 Ibland önskar jag man hade en synlig sjukdom. Samtidigt tror jag inte att ändra tänker på vad de säger. Men då är det bättre att vara tyst

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
1/16/18, 4:58 PM
#2

Usch ja. 
Denna människa kör gärna med andra. Men jag har sagt stopp.

Soligajag1
1/16/18, 5:14 PM
#3

#0 Usch vilken människa 😈 Det konstiga är att just dem kommer undan 

med nästan allt !! Bra att du ryter ifrån !! Eloge till dig!! 👍🤗 + styrkekramar för att du orkar jobba trots värken!! 🌺

HH 🙂

Mia-45
1/16/18, 5:17 PM
#4

Tack Soligajag. 🌺

Får väl se om det hjälper att säga ifrån. Ja sa att det är inte så lätt att rycka upp sej när man har värk, feber och yrsel. 
Den ena SSK:n har iallafall hjälpt mej en del idag. Eloge till henne. 😃

[Scorpio_]
1/16/18, 5:22 PM
#5

Jag menar inte alls att vara dum nu men jag lider av så mycket inte av just fibromyalgi men ibland kan jag förstå "ryck upp dig" kommentarerna jag får, och ibland är det värt att förstå/inse att dessa människor bara är okunniga dem förstår helt enkelt inte, och en dag kanske dem gör det eller inte - men i det långa loppet om du ska umgås med denna människan säg till henne hur du känner dig inför såna kommentarer ibland skapar det förståelse som inte först fanns.

Mia-45
1/16/18, 5:30 PM
#6

Scorpio

Förstår hur du tänker…och jag tänker likadant. Men blir ändå sur och lite ledsen när en sån kommentar kommer. 
Men de förstår inte….Så antingen så får jag säga rent ut till henne eller inte bry mej.

Annons:
Upp till toppen
Annons: