Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1048 ggr
ia79
2018-01-13 18:41

Ny här

Hej allihop och tack för en jätte bra sida. Jag har ingen fibro diagnos. Har kämpat med smärta i kroppen i säkert 15 år nu. Det spelar ingen roll hur ont jag har eller hur dåligt jag mår så hittar inte läkarna något fel på mig. Alla prover ser bra ut . Ryggen har krånglat mest för mig och lumbago är favorit diagnosen och så får jag höra att det gör ont när man har ett ryggskott. Värken siter i nacke, axlar, överarmar och ländrygg, höfter och lår. Tack och lov värker inte allt på en gång utan det flyttar runt. Har nu haft nått fruktansvärt ont under fötterna sedan mitten på September. Fick en tid hos läkare efter 3 månader och många samtal till vårdcentralen. Sjukgymnasten säger hälsporre under båda fötterna. Har nu tappat kännseln under båda hälarna och utsidan båda stortårna. Har sen i somras fått diagnoserna stressad, lätt deprimerad. Så då är alla frågetecken om smärtan i kroppen löst. Yes hon är stressad och sörjer sin mor som gick bort 2016. När jag vaknar på morgonen känns det som mina hälsenor och det mesta i ryggen har åkt torktumlare hela natten och krympt ett par storlekar. Piggnar till ganska bra efter 2-3 koppar kaffe under 1-1,5 timmes tid. Börjar greja med disk o tvätt sen försvinner orken och energin som om nån har hål på en ballong. Klarar nu den sista månaden efter att ha börjat med Saroten att hålla mig vaken under dagen. Innan Sarotenen somna jag så fort jag satte mig i soffan. Vad säger ni med fibro, låter det som fibro? Är så fruktansvärt trött på att vara trött och att ha ont hela tiden.

Annons:
flocken
2018-01-13 19:43
#1

Hej Välkommen hit till oss värkisar. Har någon läkare kollat dina triggerpunkter? Fibro patienter har vissa punkter på kroppen som ska reagera med smärta vid tryck

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

ia79
2018-01-13 20:44
#2

Nej ingen som kollat dom. Läkarna ja har vart hos har redan bestämt sig va som e fel på mig efter dom läst min journal. Så dom tar knappt i mig ens. Å så talar dom om fö mig att ja har haft mycket smärta och ätit mycket smärtstillande. Å så ska jag äta mirakel pillren Ipren och Alvedon.

flocken
2018-01-13 20:48
#3

Men hallå. Ipren o Alvedon. Då hade jag dött. Du ska kräva att de kollar sina trigger punkter. När jag fick min diagnos var det jag som föreslog fibron o Triggerpunkterna.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

ia79
2018-01-14 10:20
#4

Min mage ropar inte direkt jippiiii när den får tabletterna i några dar. Att det ska va så jävla svårt å få tag på en vettig läkare. Har funderat många ggr på o beställa tid hos en veterinär o krypa in på alla fyra o skälla hehehe.

flocken
2018-01-14 10:54
#5

Haha ja det kanske är till vetten man ska gå. Det är jätte svårt att hitta en vettig läkare. Jag skrev tillslut ner alla mina symptom på ett a4 papper. Så kom jag till en ny läkare gav jag läkaren bara pappret. Det är så lätt att glömma bort när man väl sitter där. Hur jobbigt det än är skulle jag börja om att träffa en läkare & remiss till en läkare som kan detta om smärta. Tror jag fick min diagnos inne på medicin kliniken. Kanske även både vanlig röntgen o magnet röntgen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: