Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 1022 ggr
Eda
2017-11-13 08:25

Anpassade herrbyxor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Foton: Klädvalets hemsida

I min blogg har jag gjort ett inlägg om vilka herrbyxor som finns att köpa för t.ex. rullstolsanvändare som behöver längre rygglängd, för personer som använder kateter där det är praktiskt om påsen lätt går att byta och att byxorna är rymliga, för personer med artrit, artros, fibromyalgi, förlamning, stroke, värk där det är extra viktigt med lätt påklädning samt att byxorna är extra mjuka och inte skaver.
Bilder, text och länkar till butikerna Klädvalet, Sitting Feather och Silvert´s, se: Herrbyxor anpassade för rullstol, inkontinens, stomi m.m.

OBS! Jag erhåller ingen provision eller ersättning från de butiker jag länkar till och butikerna har gett mig tillstånd att lägga ut deras bilder.
…………………………………………………………..

Om man kan/vill sy anpassade byxor själv, se: Långbyxor för rullstolsanvändare, superenkel modell

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
flocken
2017-11-13 19:49
#1

låter så himla bra 👍 Jag kan sakna byxor som är högre i ryggen då jag har kronisk inflammation i ländryggen. Fortsätt att ge tips. Alltid lika givande att läsa

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Eda
2017-11-14 08:02
#2

Vad bra att du tycker det! Så småningom kommer jag att skriva om dambyxor men det dröjer nog till nästa år, för nu har jag flera inlägg som väntar på beskrivningar av plagg som jag påbörjat.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2022-03-23 08:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Herrbyxinlägget är nu uppdaterat. (Om dambyxor har jag också ett inlägg som jag ser att jag nu måste uppdatera).

I bild Klädvalets herrbyxor i stretch med dragkedjor längs benen. Dessa byxor sys upp på beställning i olika kvaliteter och färger.
Se: https://textilochtips.wordpress.com/2017/11/12/herrbyxor-anpassade-for-rullstol-inkontinens-stomi-m-m/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

                        Länkarna uppdaterade 2022-03-22 Anpassade herrbyxor finns att köpa i olika modeller beroende på vilken funktionsvariation det gäller. T.ex. för rullstolsanvändare är det bekvämare med längre rygglängd, för personer som använder kateter är det praktiskt om påsen lätt går att byta och att byxorna…
Upp till toppen
Annons: