Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 636 ggr
Flyingfaun
2017-04-02 20:09

Hur orka?

Senaste läkaren jag träffade tänkte inte sjukskriva mig. Hon tyckte att jag behöver ta ett beslut om att gå ned i arbetstid och att det ju var självklart att jag var trött om jag inte sov på nätterna. Jag misstänker att jag har kroniskt trötthetssyndrom förutom fibromyalgi, restless legs, migrän och ibs. Fick amitripylin abcur 10 mg utskrivet tillsammans med käcka tillrop. Blir så uppgiven. Tog några veckor innan jag hämtade ut medicinen men äter den nu sedan två veckor tillbaka. Jag ser det inte som ett alternativ att gå ned i arbetstid då jag inte får minskade arbetsuppgifter. Jag tycker att jag har ett jättebra och anpassat arbete på en statlig myndighet även om det är mycket att göra kan jag planera och prioritera på ett bra sätt. Skulle jag gå ned i tid skulle jag vila hemma vilket jag inte heller blir piggare av och får mer stress i och med att samma mängd arbetsuppgifter ska hinnas med på mindre tid. Jag har bra chefer och kan jobba hemma ibland och jättebra kollegor. Jag trivs verkligen på jobbet och mår bra av det psykiskt. Hur kan jag få kontakt med en läkare som är bra på och insatt i vad fibromyalgi innebär? Var på smärtrehab för fem år sedan och fick diagnoser men har haft problem i 11 år. Tacksam för hjälp!

Annons:
Annautanh
2017-04-22 08:53
#1

Ja du Flyingfaun…. jag har letat i 3 år å inte hittat ännu. Enda tipsen jag har är att kolla fibromyalgiförbundet i din hemmatrakt, och fråga sköterskorna på vårdcentralen när du ringer. Lycka till <

Mia-45
2017-04-22 09:02
#2

Usch ja….det är kanske inte lätt att hitta en läkare som tar fibro på allvar?
Som tur är så gjorde min läkare det. 
Min chef, som är läkare, verkade inte tro på mej så jag fick slå näven i bordet och tala om hur jag mådde och hur fibron verkar. 
Efter det så fattar han vad jag klarar av och inte klarar av på jobbet. 

Mitt råd är att du byter läkare och hoppas på att den begriper och tar fibron på allvar. 

Kram🌺

Ankan76
2017-04-25 22:03
#3

Jag bytte husläkare 3 gånger innan jag hittade en bra. Tänk på att du har all rätt att byta både vårdcentral och läkare hur ofta du vill

Upp till toppen
Annons: