Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 547 ggr
Ankan76
3/30/17, 3:44 PM

All denna väntan

Jag har väntat och väntat på att få komma på Smärtrehab på sjukhuset.Var ju där i våras men var då felmedicinerad så jag fick vänta. Jag och husläkaren fick göra om hela min medicinering och nu är jag ganska nöjd. Ny remiss i december,jag ringer dit och frågar om jag måste vänta i 3 månader eftersom jag redan varit där en gång. Nej,det skulle jag inte behöva…. I februari ringer en läkare,sa att jag snart skulle få komma. Jag och husläkaren trodde att jag skulle få börja jobba 31/3 på 25%.Jag var sååå glad,äntligen! Nu har jag fått kallelsen… Får komma på bedömning den 11/4 under tre dagar och sen (när??) börja på rehab i 5 veckor. Allt tar sån tiiiid! Jag vill börja jobba nån gång!!! Jag blev jättedeprimerad av detta så nu har jag inte ens hälsat på på jobbet. Jag förstår att jag inte kan börja jobba innan jag gått rehab men jag är så himla uttråkad här hemma. Jag har åtminstone tur med Försäkringskassan som inte krånglar.

Annons:
Mia-45
3/30/17, 3:49 PM
#1

Fy vad jobbigt Ankan. 

Ja allt tar sån himla tid. Och otålig som en annan är så kan det vara jobbigt med all denna väntan.

Hoppas att du snart får börja jobba så smått igen. 

🌺

Zadeira
3/31/17, 8:58 AM
#2

Mycket i vården är tyvärr väntan. Väntan på ny läkartid, väntan på att medicinering ska provas ut och optimeras, vänta på att platser ska bli ledig på rehab/terapi och liknande, väntan på att alla instanser ska vara överens och ens "fall" ska hamna högre upp på listan.

Jag är dock tvärt om mot dig. Jag trivs bäst med att gå hemma, men har nu tvingats börja arbetsträna.

Upp till toppen
Annons: