Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 1045 ggr
Mia-45
2017-03-19 09:34

Depp-period

Är inne i en depp-period just nu då allt känns meningslöst. 
Värken tär på mej. Orkar knappt jobba 75% längre heller. FK nekade mej sjukersättning på 25% vilket jag förstod i ett tidigt skede att så skulle ske. 
Jag ska dra igång en ny ansökan om några månader då AF har mer att komma med också än innan. 
Jag ska nu med vara "arbetslös" för att få till ett lönebidrag på jobbet. Hade chefen lyssnat på AF för ett år sedan så hade  detta inte behövt bli så krångligt. 
Så from den 21/3-1/4 har jag inget anställningsavtal och ska då vara ledig. Men min chef säger att jag ska jobba 27/3-1/4 ändå. UTAN avtal. 
Jag går inte med på det. 
Vad händer om något händer? Ingen försäkring. Och om AF och FK får reda på detta kommer de säkerligen inte att ge han lönebidrag. 
Jag har tagit upp detta med 3 personer men får inget svar av de. 
Jag ger och ger och jobbar och jobbar på mitt arbete. Men får ingenting tillbaka. 
Chefen nekade mej att gå till min läkare i fredags för att få till en utredning om varför jag har feber jämt. 
Jag fick heller inte gå hem tidigare för att jag inte mår bra. 
Jag ställer upp en dag att jobba under min arbetslöshet pga personalbrist. 
Och så ska han tvinga mej att jobba resten med. 

Känner att jag är såååå trött på folk i allmänhet nu. 
Irriterad över ingenting. Orkeslös.

Ville bara skriva av mej lite då detta är enda stället där folk lyssnar. (förutom min mamma och syster då)

Kraam

Annons:
Herveaux
2017-03-19 09:55
#1

Har inte fibro själv och kan inte sätta mig in i hur det är att leva med, men vill skicka över en bunt styrkekramar och hoppas verkligen detta trassel löser sig snart! 🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mia-45
2017-03-19 10:03
#2

Tack snälla Herveaux 🌺

Zadeira
2017-03-21 14:55
#3

Jag vet att du älskar ditt jobb, men jag förstår inte varför du fortsätter. Gång på gång har vi fått höra om ditt pucko till chef, hur slutkörd du är pga chefen, alla fel hen gör ständigt osv men ändå jobbar du kvar, ändå ställer du upp jämnt och ständigt när de behöver dig.

Jag menar inte att vara anklagande eller ge dig dåliga känslor osv, men det är verkligen något på din arbetsplats som inte står rätt till och jag förstår inte varför du gör så mot dig själv. Ja, du älskar jobbet i sig, men du mår ju uppenbarligen inte bra alls på den arbetsplatsen som det ser ut nu och så har det varit en väldigt lång tid.

Jag hoppas inte du tar illa vid dig, det är inte min mening, men jag känner mig så hjälplös när nån mår så mycket sämre än den behöver göra. Kramar till dig Mia, jag hoppas du hittar styrka och glädje snart!

Mia-45
2017-03-21 15:41
#4

#3 

Varför jag är kvar är att jag älskar mitt arbete och mina patienter. 
Jag har absolut inte heller råd att vara arbetslös. 
Utan jag får ta detta. 
Men en ljusning är på G i och med att han sagt upp avtalet och en annan aktör kommer att ta över.

Zadeira
2017-03-21 15:45
#5

Mia, jag hoppas som sagt inte du tog illa vid dig, det var inte min mening!

Glad att höra att en annan aktör kommer ta över, det blir förhoppningsvis positivt!

Mia-45
2017-03-21 15:48
#6

Nej då Zadiera

Men hade du skrivit detta i helgen hade jag nog gjort det, då jag mådde dåligt både fysiskt och psykiskt. 
Jag vet att du menar väl.🌺
Och jag vet att jag inte borde vara kvar där. Men har som sagt inget val egentligen.

Annons:
Zadeira
2017-03-21 15:50
#7

Mia, ibland tror jag att jag blir mer frustrerad av att du inte har det bra på jobb än vad du själv blir 😉Har så svårt att se nån ha det jobbigt när det inte borde vara så.

Mia-45
2017-03-21 15:52
#8

Tack vännen för att du bryr dej. 🌺
Ja det är tufft med chefen. Ena dagen säger han så och andra si. Ena dagen är han glad och skrattar och nästa är man inte vatten värd och får utskällning för vad som han hittar på. 
Jag är nu ledig i nästan två veckor och jag kommer att komma igen med ny kraft. Så man orkar tills oktober då han stänger och drar. 😃

Zadeira
2017-03-21 15:54
#9

❤️

Ankan76
2017-03-30 15:34
#10

Det är helt otroligt vad sjukt systemet är ibland! Här har vi dig som verkligen vill jobba; Du får inte sjukersättning på ynka 25% och du måste vara arbetslös för att få fortsätta jobba…. HERREGUD!

Mia-45
2017-03-30 15:48
#11

Ja Ankan.

Det är sjukt alltihop. 

😕

Mia-45
2017-04-02 14:06
#12

Blev inkallad till chefen innan vi skulle ha möte med AF om lönebidraget. 
Kan nu säga som så här att om han fortsätter i samma veva i morgon när jag kommer tillbaka, så kommer jag avsluta mitt arbete där. 

På mötet sa han till mej, återigen, att vi inte får vara sjuka. Blir vi det får vi skaffa ersättare själva. 
Han sa till mej att jag ger inte honom något tillbaka. Han tycker bara att HAn ger och ger. 
Men jösses…..det jag ger tillbaka är att jag kommer till mitt arbete, är punktlig och pålitlig + att jag gör mycket mer än jag ska behöva göra.
Vad mer vill han ha av mej? 
Inte fanken har jag vart med om innan att en chef begär att man ska ge tillbaka..att de klagar på att de inget får. Öhhhhh!!??
Han gick på mej om en sak som en vän till mej skrivit på FB (som jobbat där tidigare men slutade pga kränkningar). Han hade gjort en kopia på det som var skrivet och visat alla arbetskamrater och sett sej själv som ett offer. Och det var ändå inget elakt skrivet. 
Han kom med ett outtalat hot till mej också att jag väljer själv om jag vill jobba där eller inte. 

Jag vart på ett annat möte, en ny aktör som kommer fortsätta en vårdcentral när denna stänger i oktober. 
Denna nya ville låna mej fredagseftermiddagar för att starta upp en filial på annan ort. Men min nuvarande chef blev skitsur och vägrade ställa upp på detta. 
Jag har fast jobb hos denna nya i oktober om allt går i lås. 
Snacka om att motarbeta och när han ändå ska stänga. 

Så nu har jag lagt upp en strategi hur jag ska göra om detta elände fortsätter. 
Jag skriver på nytt avtal i morgon (fick avbryta det andra för att få till ett lönebidrag, krångligt att förklara), fortsätter han kränka och trakassera kommer jag säga upp mej och arbeta min uppsägningsmånad. Och sedan hjälpa den andra aktören i juni. 

Nu är jag så pass nere i botten pga min arbetsgivare så min läkare sa till mej att avsluta om det fortsätter.

Maria
2017-04-02 14:10
#13

Kan du inte få hjälp av facket? Det är ju precis sådana här frågor man inte ska vara ensam med, utan ha någon facklig företrädare med sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mia-45
2017-04-02 14:11
#14

Maria

Jag har pratat lite med facket om detta men jag får inget gensvar. 
Men får ta upp det igen i veckan med de om han fortsätter. 
Så här kan jag inte ha det. Då går jag hellre arbetslös ett tag.

Maria
2017-04-02 14:13
#15

Har du inget skyddsombud att kontakta?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2017-04-02 14:15
#16

Det är jag själv som ska agera skyddsombud på detta stället…hahah..😃
Vi är så några så sånna här saker har de inte sett så viktiga.

Jag får väl annars spela in samtal och spela upp för facket. Han är välkänd min chef, hos Kommunal. Så de vet mycket väl vad han går för. De är väl trötta på att hjälpa oss utsatta på detta stället…haha.

Maria
2017-04-02 14:36
#17

Ja men då får du ju vända dig högre upp så att säga. Även skyddsombuden kan ju behöva hjälp.

Då lär du ju veta vilka vägar du ska gå när det gäller facket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: