Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 935 ggr
kajsa-kavat
2017-02-17 16:04

Alternativ medicin

Hej ! Det var jättelängesedan jag gjorde något inlägg här, går bara in och läser ibland.

Jag har en fråga till alla er med Fibromyalgi. Jag fick av min dotter ett kosttillskott: Flexilett när jag fyllde år den 29 jan. Av sonen fick jag en massagekudde: Shiatsu Back Massage Cushion.

Jag mår så himla dåligt just nu och undrar Om någon har erfarenhet av ovanstående. Jag äter tabletterna varje dag men tar inte massage mer än då och då.

Vad tror ni, kan tabletterna göra att man blir så här dålig ? Tacksam för svar !

Annons:
Honestyisdead
2017-02-17 16:13
#1

Sluta med tabletterna och se om du blir bättre

Zadeira
2017-02-18 10:48
#2

Såg att tabletterna innehåller MSM. MSM är detoxande och utrensande på gifter eller slaggprodukter i kroppen. För en del personer så när man börjar med MSM kan man uppleva en försämring pga att kroppen gör sig av med massa skit snabbare än njurar/lever hinner med. Man kan få mer värk, trötthet, illamående eller förvärrade sjukdomssymtom och gamla problem som tillfälligt kommer tillbaka.

Då rekommenderas man gå ner i dos. Man kan sen prova att långsamt öka i dos igen till man kommer upp i den rekommenderade dagliga dosen.

kajsa-kavat
2017-02-18 11:42
#3

Tack så mycket för era svar. Jag har inte tagit tabletterna på tre-fyra dagar och sakta blir värken bättre. Ska prova sätta in dem igen, men kanske bara halv dos ?

Honestyisdead
2017-02-18 15:54
#4

#3 Verkar rent av dumt  att börja med dom igen. Av vilken anledning skulle du sätta in något som ger bieffekter?

Zadeira
2017-02-19 10:00
#5

#4 Kanske av anledningen som jag skrev? MSM kan ge utrensningssymtom (msm detoxar kroppen), och TS tabletter innehåller MSM. Läser man på om MSM står det att man kan uppleva utrensning och då bör gå ner i dos för att långsamt öka igen. Läs gärna mer om msm tex här: http://timotejandersen.se/userfiles/files/MSM-2000-Talet.pdf

Honestyisdead
2017-02-19 10:08
#6

Kroppen renar sig själv och jag är ju övertygad om att det är ohälsosamt att tillföra ämnen som "rensar". Vilket ts symtom är tydliga tecken på.

Satte ordet rensar inom citattecken för enligt min läkare kan man inte detoxa kroppen på det viset. Det är bara försäljningsknep

Annons:
Zadeira
2017-02-19 10:30
#7

Jag är inte tillräckligt påläst för att säga att du (och/eller din läkare) har rätt eller fel.

Det finns ju mängder av olika kosttillskott och preparat som sägs vara bra mot det ena eller det andra, och när man då väljer ett kosttillskott så är det ju bra att man läst på ordentligt om det och vet varför man tar det.

TS verkar inte ha läst på om vad hennes kosttillskott egentligen innehåller, och jag gav en förklaring till hur ett av ämnena sägs fungera som kan förklara måendet. Hur TS sen vill göra, om hon vill fortsätta med tabletterna, minska dosen eller sluta helt är upp till TS när hon läst på om innehållet.

ApanAnn
2017-02-19 20:49
#8

Det där med "om du mår dåligt funkar det" känns som typiskt nys. Jag kan ta biverkningar i början om det är ett välstuderat läkemedel och det finns en vetenskapligt a cepterad förklaring till varför. Kosttillskott är jag lite försiktig med eftersom de inte är oberoende testade. Bara tillverkaren som testat att det har ok kvalitet… visst, de farligaste preparaten rensas ju bort av Livsmedelsverket förr eller senare, men vem vet hur lång tid de tar innan de kollar upp något?

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: