Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1472 ggr
Zadeira
2016-11-07 22:26

Ont i huden.

Nu har minusgraderna kommit smygande och min fibro börjat bråka lite värre som den gör varje år vid denna tiden. I början på förra veckan fick jag inflammation i muskler/senfästen i ländryggen, något som hänt ett fåtal gånger tidigare så jag vet att det är ett helvete ett par dagar men går sedan över.

Idag märkte jag ganska tidigt på förmiddagen att jag fått ont i huden. Armarna, mellan handled och armbåge gör så j*kla ont vid beröring. Likadant låren, höfterna och rumpan. Bränner, svider och går nästan som stötar i huden vid beröring. Det känns som om huden är ett enda stort skarpsår och jag vill skrika när jag behöver röra vid min hud. Det gäller framförallt vid fysisk beröring, av egna händer eller om nån annan rör vid mig. Kläder gör inte ont utan känns bara obehagligt. Har haft såhär nån gång förut men enbart på väldigt små områden, typ nån centimeter på armen eller benet, men nu känns det faktiskt nästan lite läskigt eftersom det är på så stora områden. Ska jag inte kunna mysa med pojkvännen i veckan nu utan att det gör ont i huden?

Någon mer som har problem med liknande smärtor i huden?

Annons:
Agafia
2016-11-07 23:27
#1

Låter som det är någon slags nervsmärta ? Bältros ?

Zadeira
2016-11-08 09:48
#2

#1 Nej, det är allodyni. Inte ovanligt vid fibro och konstaterat av läkare.

Mia-45
2016-11-09 06:18
#3

Usch ja Zadeira

Igår fick jag sååå ont i bägge mina vader. Kan inte nudda eller ta på de. 
Likadant på andra ställen. 
Bränn/svider. 
Och blev värre nu när kylan och minusgrader kom. 
Kram på dej. 🌺

Zadeira
2016-11-09 13:59
#4

Mia, det är verkligen inte roligt. Har du det alltid eller bara i perioder? Värre när det är kallt? Gör det ont medkläder också eller är det enbart vid fysisk beröring?

Mia-45
2016-11-09 16:31
#5

Det är i perioder jag har så ont som nu. Gör ont vid beröring men inte med kläder. 
Kunde knappt gå nu när sonen och jag skulle handla. 
Och det verkar som om det är kylan som gör att det blir värre.

Spaicy
2016-11-13 06:02
#6

#Zaderia det är dessvärre 😕;( ingen tvekan att det är Allodyni du har, precis som Du själv skrivit. Det är en Otrolig vanlig åkomma då man lider av Fibro eller ME/CFS och även Whiplashskada/skador, som jag då sett till att dra på mig allt detta av. Så ja? Hua jag Vet vad du lider och hur du lider. Jag har en lapp i min förbenade t-tröja som jag är Så glad att få ta av nu, så jag borde sova.(Lättare sagt än gjort vissa nätter av värk och ångest bl.a.) Men Lappen men tvättråd bl.a. SKA BORT‼️!! Jag har dessvärre ont av kläder, lappar, sömmar, knappar, kedjor och BH, ska vi ej tala om. Men där spelar mina tre whiplashskador in visserligen också. Men halsband gör ont, vilket är Mkt mkt synd, då jag tillverkar smycken i den mån kroppen tillåter, därav mitt namn här.😉😊 Spaicy Design, det var ett rent terapisyfte för att försöka göra smycken till mig själv. Men nu känner tom vissa till lilla mig?!⁉️☺️ Men det var Allodyni vi var inne på. Jag har ju närvsmärta bl.a. efter en fall olycka där jag skadade mitt vänster ben och v. höft i första hand, då är jag tvungen att använda Stesolid för den känslan av "ström" som stör mer eller mindre 24/7, men också för att ens vissa dagar stå ut att ha kläder på mig. Det är inte Riktigt ett liv jag velat ha?! Men lycka Till till dig #Zaderia och alla er andra❣️ Kram Spaicy

Annons:
Upp till toppen
Annons: