Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1971 ggr
Mia-45
2016-10-25 18:30

OT-Måste bara berätta detta!

Vi har en inhyrd läkare hos oss nu och han har vart i 3 veckor snart. Och denna veckan är sista veckan. Han är istället för chefen. 
Första dagen han vart där så hängde han mycket efter mej. Flirtade och gav min arm en kram ibland eller la handen på min rygg. Tänkte inte så mycket mer på det. 
Min ena arbetskamrat såg och frågade om jag inte fattade. 
Vadå? 
Han är ju intresserad av dej, sa hon.
Jag trodde inte på det utan han är väl sån emot alla, tyckte jag. 
När min kollega sedan gick hem så kom han in till mej och började prata och fråga saker. Om jag vart singel, hur jag bodde osv…osv.
Dagen efter fortsatte det men med ännu mer kroppskontakt. 
Jag blev lite smickrad för han ser bra ut. Från Bagdad och bott i Sverige 6 år. 
Vi spelade bordtennis ihop en stund på lunchen och då började han prata snusk.
Jag blev som ett frågetecken. 
Inte för grovt snusk utan bara lite så man fick gissa sej till. 

Jaha tänkte jag…vad 17 är detta. 
Och jag måste erkänna att det blev lite spännande. 
Han fortsatte att kolla vart jag var och kom ofta efter när han kunde. 
Jag tänkte att jag är ju fri till vad som helst. Så är han intresserad så varför inte. 

Onsdagen kom han åter in till mej igen och ställde en rak fråga. Om vi skulle vara KK. 
Jag bara slängde ur mej att det kan vi väl vara. 

När jag sedan kollar på Ratsit så ser jag att han är gift!!! 😮😮 Jag tänkte va f….n!!!
Men när jag väl sa ja till detta så blev han annorlunda. Kom inte in till mej längre och tog heller inte på mej. 
Jag märker att han däremot börjar prata med en annan tjej-kollega väl mycket. Jag får inte en syl och de två pratar hela tiden på rasterna. 
Hon visste om att vi skulle vara KK så jag började ju undra vad 17 HON höll på med. Hon är med gift ju. 
Men nu har jag märkt att han verkar samla på kvinnor. Han går omkring och spänner sej som en tupp och tror att vi ska falla som käglor…hahhahaha
Jag har dragit mej undan och fick idag hör av kollegan att han hade sagt att han söker en sådan som henne…..hahahahahahah..
Desperat eller????

Hur är en del funtade?? Hur vågar han? Jag kan anmäla honom för sexuella trakasserier om jag vill. han är då rakt inte rädd om sitt rykte. 

Ville bara skriva av mej detta för jag känner mej blåst i huvet som gick på han.

Annons:
Aleya
2016-10-25 18:40
#1

Huvva. Jag personligen brukar skilja på jobbet och privatliv, jag skulle inte acceptera att någon frågar om vi ska vara kk. Att sen vara gift och flirta… Ja det är ju skumt. Men vissa gillar ju ha sitt förhållande öppet. Men för mig är det det mest avtändande för mig. Det är som att folk blir osynliga om dom har ring. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sagolikt
2016-10-25 18:46
#2

Han kanske är gift men under separation? Det finns ju nånting med att om man har gemensamma barn yngre än en viss ålder kan man inte genomföra skilsmässan utan en betänketid först.

Jag tillbringar väl rätt mycket tid under en sten, men är det så det går till - att man frågar någon om man vill vara KK? Jag tänkte att sånt mer växte fram. Men vad vet jag.

Mia-45
2016-10-25 18:47
#3

#1 Han jobbar ju inte i vanliga fall hos oss så ingen fara OM vi nu skulle ha blivit KK. 
Men aaaaldrig att jag tänker det nu när han visat vem han är.
Jag frågad om han hade sambo eller vart gift eller så man han svarade inte på det. 
Sååååå fult gjort!!
Jag är riktigt avtänd nu kan jag säga och tycker han är äcklig som han håller på.

Mia-45
2016-10-25 18:50
#4

#2

Jag tycker inte man fråga om man ska vara KK om man är ute efter nåt seriöst. Och sedan säger så till min kollega med…hahaha.
Bevisar bara på att han inte är ärlig i sina avsikter, tycker jag. Eller tolkar jag fel??
Jag är väldigt förvirrad i allt detta.
Kan ju vara så att han ligger i skilsmässa. Men varför inte säga det då när man frågar han. Igår vart han gift men inte idag tydligen, när min kollega frågade han. 
Vet han själv?

Sagolikt
2016-10-25 18:58
#5

#4 Ja jag vet ju såklart inte men det kanske inte är så kul att berätta att man ligger i skilsmässa om någon på jobbet frågar om ens civilstatus. Man kanske inte vill dela med sig av det. Det får ju vara var och ens beslut att dela eller hålla sånt för sig själv. Man har ju ingen plikt att berätta om sitt privatliv på jobbet, är man dessutom bara inhyrd för tre veckor ser man det kanske inte som något man vill nämna.

Vad menar du med "nåt seriöst" och "inte är ärlig med sina avsikter"?

Mia-45
2016-10-25 19:02
#6

#5 Om jag skulle söka någon att vara KK med eller ha nåt seriöst ihop med och ligger i skillsmässa…så skulle jag tala om detta för den personen jag är intresserad av. 
Man kan faktiskt ta reda på saker om man vill och får man då se att den personen är gift så drar man sej ju undan. Då blir det ju så galet. Är det då inte bättre att berätta det om man vill ha någon slags relation med någon?

Vad jag menar är att han inte verkar vara seriös och inte ärlig med sina avsikter gentemot mej, när han även flirtar med min kollega.

Annons:
Zadeira
2016-10-25 20:28
#7

Jag hade blivit skitförbannad. Även om man är ute efter en KK tycker jag att man lägger fram det snyggare än sådär, särskilt om man inte ens setts utanför jobbet.

Och att han har partner, ja det vill jag inte ens kommentera.

Mia-45
2016-10-26 06:02
#8

#7
 Ja precis Zaderia. 
Jag är skitförbannad på honom. Fattar han inte att jag fattar vad han håller på med?
Gör han så här på varje vårdcentral han jobbar på?
Han kunde skött det mycket snyggare och inte flirta med mina andra kollegor och han kunde gott sagt att han är gift (eller ligger i skillsmässa) med. Men det smusslar han med. 
Han visste så mycket om mej som jag inte ens berättat. Så han hade säkert kollat upp mej på Ratsit. Så jag kollade honom och såg då detta. 
Näää….jag ska behandla han som luft resten av veckan. 
Han verkar samla på de han kan bli/vara KK med. URK! Som om det är någon slags trofé för honom.

Zadeira
2016-10-26 10:40
#9

#8 Troligtvis är han en sån som vill kolla om han fortfarande "har DET". Min mamma hade en kvinnlig bekant (hade är det viktiga ordet här) som efter ett par år in i sitt äktenskap med en supergo man började ragga runt på allt och alla. När mamma påtalade detta fick hon bara till svar att "jag tänker ju aldrig slutföra det eller gå vidare med min raggning och faktiskt bli kk på ritkigt, men jag vill veta om jag fortfarande är attraktiv, snygg osv för andra män."

Tycker det låter lite som samma beteende hos denna mannen du beskriver. Att han behöver annan bekräftelse än sin partner och det enda sättet han tror att han kan få det är så som han gör.

Mia-45
2016-10-26 17:08
#10

Ja Zaderia

Det kan säkert vara så.
Fick idag höra nedsättande kommentarer bara för att jag har en hörselnedsättning. Jag blev behandlad som ett miffo. 
Han vräker dessutom ur sej till en tjej som ligger med rumpan bar, för att ta bort ett födelsemärke, att hon behöver inte se så perfekt ut som hon gör. 
Inte f…..n säger man så som vårdpersonal till en patient????!!!! 😮😮
Jag skämdes. 🤔

Aleya
2016-10-26 17:40
#11

#10 åh jösses. Jäkla person. Är du säker på att det inte är samma läkare som har slickat en patient på bröstvårtan? För dom låter lika.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-10-26 17:43
#12

#11

Jag vet inte….men det finns säkert fler rötägg inom detta yrket! 
Men man varken gör så eller säger så till patienterna. Och denna tjej vart bara 22 år!! 
😡

Aleya
2016-10-26 18:10
#13

#12 hon som fick brösten slickar var i samma ålder. Jag hoppas att pat anmäler er läkare. Han kan inte få fortsätta på detta sättet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Mia-45
2016-10-26 18:16
#14

#13 JAG funderar på att prata med min chef om hurdant denne har betett sej under 3 veckors tid. 
Sexuella trakasserier kan jag anmäla honom för. Hur han även flirtat med tjejer i personalen och pratat sex rent ut. 
Sen vet inte jag vad han mer sagt till patienter han haft. 
Men fick höra idag inne på OP. 
Jag mår illa av allt detta. Och hur han sedan försöker "trycka" ner mej genom att komma med plumpa kommentarer. 

Men det är inte säkert min chef tar det jag har att säga på allvar, tyvärr. Men jag ska prata med honom om det iallafall. Sen om jag går vidare med en anmälan eller ej, får vi se. 
Men han ska iallafall INTE komma tillbaka och jobba hos oss mer, anser jag. 

Aleya…vart var detta någonstans det hände?

Aleya
2016-10-26 18:26
#15

#14 vidrigt. Jag tycker du ska prata och få med fler som känner samma. För det kan inte chefen bara ignorera. http://www.sydsvenskan.se/2016-09-23/lakare-slickade-patient-pa-brosten Som jag fattar det så i länet Skaraborg.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-10-27 06:35
#16

#15

Jag vet att tjejerna som jobbar hos oss tycker likadant. De vet inte hur han kladdat på mej men de tycker han beter sej illa ändå. 
Jag ska se om jag kan ta det med chefen nästa vecka då han kommer tillbaka från sin semester. 
Som sagt så är denna läkare från Bagdad och bott i Sverige i bara 6 år. Han har tydligen inte fattat hur man behandlar kvinnor i detta landet. 
Jag ser tydliga tecken på att kvinnor är leksaker och ska behandlas därefter, i hans sätt. 
Nä jag är INTE rasist. 
Han har heller inte fattat vad vett och etikett är inom vården. Vad man kan säga och INTE säga till patienter. 
Vi får se hur denna dagen avlöper. Men ETT nedsättande ord till mej idag kan han sköta den lilla operationen själv.

Farwuq
2016-11-04 16:16
#17

Någon måste förklara skillnaderna i kultur för honom, annars lär han inte sluta.
Han måste medvetandegöras att det kan få obehagliga konsekvenser om han inte är försiktigare och håller sig till regelverket.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ankan76
2016-11-07 12:51
#18

Men herregud,vad är detta för knäppgök? Tycker absolut du ska berätta för din chef och göra en avvikelse på det han sa till patienten! Såna som han ska inte jobba med människor.

Hur gammal är han? Bar för att du inte vill vara KK med honom så mobbar han dig??? Fy fan,säger jag!

Mia-45
2016-11-19 09:53
#19

Jag kommer nu prata med min chef på måndag om detta. 
Läkaren har nu vart hos oss igen denna veckan. 
I torsdags kom han in på labbet och tog mej på ena bröstet, helt apropå liksom.

Jag frågade vad i helsike han gjorde och slog till han och jagade ut han från labbet. 
Dagen efter pratar han sex med mej igen och skryter om tjejer/kvinnor han varit med. Precis som om han vill göra mej svartsjuk. 
Jag är kall emot honom. Lyssnar på vad han säger och samlar på mej saker som jag nu ska ta och anmäla honom för. 

Han hånar mej även för att jag hör dåligt eller inte fattar vad han säger. 
Då kan han hålla handen och fingrarna precis som om han håller i en skjutklar pistol, antingen mot sitt huvud eller sikta på mitt. 
Vad 17 menar han med det?

Han trodde jag vart ett lätt byte. Men gud vad fel han tog. Till slut så stöter han på den kvinnan som gör en anmälan på honom. Och det kommer bli jag.

Aleya
2016-11-19 11:04
#20

#19 när han gör pistol så tänker jag att han hotar dig. Han är inte okej den där karln. Ta med dig fler som anmäler samtidigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Mia-45
2016-11-19 11:13
#21

Ja Aleya

Jag känner det som ett hot med när han gör så. Eller som att jag är bombad i huvudet. 
Tycker detta börjar bli obehagligt och jag kan inte jobba så. Som tur är kommer han inte så ofta men jag får försöka få min chef till att inte alls ta dit han fler ggr. 
Lyssnar inte min chef på det så kommer jag även att anmäla honom får då tycker ju han att det är ok att kvinnor blir behandlade så här av denna muslim.

Zadeira
2016-11-19 15:18
#22

#21 Jag tror inte det är något hot som att han skulle skjuta dig eller så utan mer som att du är dum i huvudet. Men det är oavsett jävligt fel och sjukt gjort av honom.

Mia-45
2016-11-19 15:43
#23

Ja Zadeira

Jag ser på hans ansiktsuttryck ibland när jag inte hör eller inte förstår, att han tycker jag är dum i huvudet. Det gör mej jätteledsen för han VET att jag hör dåligt. HAN försöker då inte prata tydligare eller högre. Utan fortsätter mumla. 
Bara detta bevisar på sitt vis att han tycker han kan behandla tjejer som han vill och tycker. 
Men jag har fått nog!

Temmy
2016-11-19 15:53
#24

Nej men fy vilken vidrig människa. Hoppas att din anmälan tas på allvar. 🤗

Maria
2016-11-26 11:08
#25

Jag förstår ärligt inte denna tråden.

Det låter som en mellanstadieklass på ditt jobb.

Du blir smickrad av någon som nästan går över gränsen för vad som är OK och sedan frågar han om KK och du svarar ja😮

Sedan beter han sig oacceptabelt det kan jag hålla med om men du var ju inte speciellt svårfångad så han kör väl på😉

Din anmälan är ju helt korrekt men själva uppstarten på detta känns ganska knäppt tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2016-11-26 11:53
#26

Ja Maria.

Jag tycker med det är ganska knäpp. 
Visst blev jag smickrad i början. Men ju mer jag fattade vad han höll på med ju mer äcklad blev jag. 
Jag sade ifrån emot han men ändå fortsatte han…som att komma in och ta mej på bröstet. 
Säger man ifrån så ska han verkligen inte fortsätta, anser jag. Då går han över gränsen.
Det spelar ingen roll om jag vart med på det i början. Men så fort jag sa STOPP så skulle han lagt av med det. Man har väl ändå rätt att ändra sej?

Ankan76
2016-11-28 22:26
#27

Ja,det är klart du har rätt att ändra dig. Usch vilket kräk till karl!

Annons:
Upp till toppen
Annons: