Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 643 ggr
Ankan76
2016-10-15 01:06

Deppigt

Usch,nu är jag inne i en period när precis allting är tråkigt. Jag är sur för att jag inte kan/får jobba. Läkaren sjukskrev mig till den 12 januari,efter det kanske jag får börja jobba deltid. Samtidigt är jag orolig för hur det ska gå när jag väl börjar jobba. Hur ska jag lägga upp arbetstiden? 2 timmar per dag? Längre dagar med fler lediga dagar? Sen den stora oron,kommer jag att klara av jobbet? Jag jobbar som sjuksköterska på en vårdcentral och ger råd till och tar hand om massor av patienter varje dag. Fixar jag det? Tänk om jag får en massa sjukfrånvaro och förstör för mina kollegor? Tacksam för råd/pepp Kram

Annons:
Mia-45
2016-10-15 09:24
#1

Åh goaste Ankan

Vet hur du känner. Och vården är tuff att jobba i. 
Jag tror INTE längre dagar med fler lediga dagar, gynnar dej. Då får du ont de långa dagarna, måste kurerar dej de dagarna du är ledig och så ska det inte vara. 
Jag jobbar 75% och då jobbar jag 6 timmar per dag. Jag HADE kunnat jobba längre och vara ledig fredagen men jag vågar inte göra det då jag får mer värk av längre dagar. 
Finns det fler SSK där du jobbar? De måste avlasta dej och hjälpa dej när du behöver hjälp så du inte får det så stressigt. 
Kan du gå genom AF och få lönebidrag eller SAS?
Då måste de anpassa jobbet efter dina förutsättningar. (vilket de inte gjort på mitt, förrän nu)
Jag tror abslout inte du förstör för dina kollegor. Vet de om att du är sjuk så ska de hjälpa dej, anser jag. 
Jag hoppas att din arbetsgivare är mer human än min varit. 
Och att ni kan komma fram till tider som passar dej bäst. 

Kram❤️

Ankan76
2016-10-15 23:21
#2

Jo,min chef är bra faktiskt. Det är väl mera jag som oroar mig… De kommer nog att försöka anpassa jobbet så gott det går,men själva yrket i sig kräver ju en hel del. Det finns fler ssk och de är sååå goa. Tack för omtanken ❤️

Mia-45
2016-10-16 08:37
#3

Jo Ankan

Jag vet att själva yrket kräver massor av en. Jag jobbar ju själv som uska på hälsocentral. 
Men viktigast är ju att du och din chef kommer överens om timmar odyl. Och att de andra SSK avlastar dej.

🌺

Upp till toppen
Annons: