Annons:
Etikettförsäkringskassan
Läst 2037 ggr
Ankan76
2016-09-30 00:36

Försäkringskassan

Hade ett intressant samtal häromdagen! Min handläggare på f-kassan ringer mig och säger att min chef vill ha avstämmningsmöte. Okej,säger jag ( är väl vanligt att man har det?) . Då börjar handläggaren gorma om att jag minnsann skulle få vara sjukskriven ifred och att jag skötte ju mig och hade en behandlingsplan med min läkare. Hon sa att du kommer ju bli sjukskriven till över årsskiftet för jag kan ju inte jobba som det är nu! Eh,nej,säger jag. Hon fortsätter med att säga att f-kassan tycker inte att vi behöver något möte och att jag skulle fortsätta vara sjukskriven! Har ni hört på maken? Man läser överallt att folk har problem att få sjukskrivning godkänd , i SYNNERHET de som har "osynliga" sjukdomar. Men inte min handläggare,hon säger att jag SKA vara sjukskriven 😂👍

Annons:
Tarotstollan
2016-09-30 01:08
#1

Härligt! Grattis till dig som hittat denna handläggare, håll hårt i henne!🤫

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[HundochKatt]
2016-09-30 01:25
#2

Reglerna har ju ändrats till det bättre. Så du har kanske inte varit med om tiden med utförsäkringar som Alliansen såg till att vi hade ett helvete med. Ingen kan ju bestämma hur länge man "får" vara sjuk, det är ju så individuellt.  Men det tyckte alliansen. Tyvärr verkar de vilja införa det igen… 

Själv blev jag utförsäkrad två gånger och ändå slutade det med sjukersättning och det innan sossarna tog över. Bara en massa onödigt trassel med depressioner pga ekonomiskt fall och som följd bara för att Alliansen tyckte att vi sjuka skulle minsann jobba! Ja, gärna om man ändå vore frisk och kunde! Men alla kan ju inte det. 

Sedan beror det mycket på vilken handläggare man får. En del är väldigt duktiga och hjälper en verkligen och hittar "kryphålen" så att säga,  medan andra gömmer sig bakom regelverket och inte visar tillstymmelse till empati. Har haft några genom åren och en del ska verkligen inte jobba som handläggare anser jag. Även fast man har ett regelverk att följa så måste man ju ändå hjälpa den sjuka på alla sätt och vis, anser jag. 

Men grattis i alla fall, även fast jag vet att det är tufft att vara sjuk. Det är ju ingen som vill, men man har inget val.

Mia-45
2016-09-30 08:26
#3

Grattis Ankan till en bra handläggare.😃

Jag ska in i den svängen nu så vi får se. 

Kram🌺

Upp till toppen
Annons: