Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 5863 ggr
eldrött_yrväder
8/31/16, 12:10 PM

Viktuppgång Orudis Retard?

Hej!
Jag tar 200mg Orudis Retard varje dag, vid behov i kombination med Alvedon 665 (2st/3ggr dag). Medicinen funkar helt okej för mig, med få biverkningar så länge jag tar den nära på en måltid.

Jag är inte bekväm med min vikt, eller kanske jag borde säga "magomfång", för resten är helt okej. Jag har alltid pendlat lite i vikt beroende på hur jag mår, men då över längre perioder. 

Det senaste året har jag försökt hålla mig i form och sen januari gjort flera försök att VERKLIGEN gå ner i vikt. Men vikten har stått still och jag har provat flera grejer. <-- Jag är INTE ute efter viktminskingstips! Men när jag glömde bort min medicin fem dagar i rad för ett par månader sen tappade jag spontant nästan 2kg. Jag noterade det och hoppades på ett sammanträffade men började ändå grunna på om jag kanske inte GÅR UPP i vikt av medicinen, men att den ändå "håller mig kvar" där jag är (eftersom jag försöker gå ner). Dessa kilon har hoppat på mig igen, såklart.

Och nu idag noterade jag återigen ett stort hopp och jag har missat medicinen två dagar i rad… och även nån dag innan dess. Att det skulle vara ett sammanträffande två gånger i rad håller jag för otroligt :(

Nån mer som har erfarenhet av detta? Kan det funka att minska dosen till hälften? (inte så sugen pga smärtan, men under en kortare period för att gå ner i vikt hade det varit värt det.)

Annons:
flocken
8/31/16, 4:31 PM
#1

Har ätit orudis i många år nu. Har legat stadigt på min vikt nu i många, många år. Utom under mina grav då jag gick ner. Om orudis har något med vikten o göra vet jag inte. För mig har det ingen betydelse för utan orudis blir jag liggande. Jag godtar min vikt. Jag kan gå 1 mil /dag om jag får lust. Visst skulle jag kunna gå ner. Men att min kropp funkar är viktigare än vikten. Har ändå både fibro o bechterews.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
8/31/16, 6:52 PM
#2

Enligt Fass är ju en sällsynt biverkning viktuppgång, så det är inte helt omöjligt att det påverkar utebliven viktminskning för dig. Men det vara ren vätskevikt du tappade den perioden du glömde medicinen ett par dagar, för vad jag hört av läkare så binder man lättare/mer vätska om man tar Orudis och släpper sedan vätskan när man slutar med medicinen. Vätskan i kroppen påverkar ju också vikten, och det kan gå väldigt fort på båda hållen. Slutar du då tillfälligt så kommer vikten kanske sjunka, men risken är att den stiger om du börjar med Orudis igen och binder ny vätska i kroppen.

Upp till toppen
Annons: