Hälsa och välvaro

yoga?

2016-08-27 11:05 #0 av: flocken

Har någon av er privat yoga? Är vig som ett kyskåp o skulle vilja få lite mer rörlighet i lederna. Har både fibro o bechterews

Sajtvärd rexkanin Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2016-08-28 06:18 #1 av: Kami74

Jag började för många år sedan med Wii Active och där finns det vissa yogaövningar, dessa gjorde att jag blev mjukare i lederna. Sedan fick jag fibro, men de dagar jag känner att jag kan, kör jag fortfarande dessa övningar och de hjälper mig hur mycket som helst.

Youtube har många övningar och det handlar om att börja sakta och försiktigt, med det man klarar av för stunden :)

Anmäl
2016-08-28 06:52 #2 av: flocken

#1 Ja tyvärr är det ju så att man själv inte bestämmer själv över sin kropp. Så åka iväg någonstans är uteslutet. Men kanske börja lite försiktigt hemma vore något

Sajtvärd rexkanin Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2016-08-29 16:03 #3 av: Annautanh

Jag gör hemma i kombination med sjukgympa.
Lägger en länk med en kvinna jag gillar. Hon förklarar bra, är inte för flummig och inriktat mot smärtlindring. Hon har fler i sitt flöde, just denna är för rygg/ischias
Hoppas det kan hjälpa dig något
https://youtu.be/pyFNz8zJSdw

Anmäl
2016-08-29 17:23 #4 av: flocken

Tack ☺ Ska kolla in

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.