Annons:
Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 1058 ggr
Mia-45
2016-08-27 09:57

Dum fråga!!

Igår så frågade min chef mej varför jag är så trött. 😴
Jadu, tänkte jag. Det är ingen ide att ens tala om att värken tar på mej. 
Att det är den jag blir trött av och alla intryck som kan ske under en dag. (håller på att lära upp en i provtagning och det blir jag alldeles uttröttad av)
Jag sa bara att jag sover lite dåligt. 
Han frågade då om jag snarkar eller har apné. Inget av det, svarade jag. 
Är han så obildad och dåligt påläst om detta med fibro så tänker inte jag tala om för honom hur illa det kan vara. 🤔
Han är för fasen läkare!!
Jag tycker det är hemskt jobbigt att min arbetsgivare inte förstår hur jag kan må vissa dagar. 
Jag går med på SAS (särskilt anställningsstöd) men han gör inget utan drar bara in bidraget för mej. 

Ville bara skriva av mej lite. 
Hoppas ni alla andra har det bra 🌺

Annons:
flocken
2016-08-27 11:03
#1

Såna där saker får man leva med. Men så irriterande. Då jag önskar att jag hade brutit benet eller hade en synlig sjukdom. Jag har eget företag -hunddagis. Är det enda jag klarar av. Promenader varvat med vila. Men då tror alla att jag är frisk som en nötkärna. I veckan var det en dam som bad mig om hjälp i affären. Hade tappat något på golvet o fick inte upp. Att jag knappt kunde stå på benen själv syndes ju inte.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
2016-08-27 11:10
#2

Jo flocken.

Har lärt mej att jag får leva med sånt här. Men så uttröttande det kan vara…hahah
De som står mej nära som familj och nära vänner begriper nu detta. Vilket är skönt. 
Skulle vilja att min arbetsgivare med fattar då det är där man tillbringar stor del av sin tid där. Men det kan man nog inte begära…haha😎
För nya bekantskaper säger jag inget alls. Det får komma med tiden om man ser att de kommer bli nära vänner.

flocken
2016-08-27 12:14
#3

Ja det är så jobbigt att behöva förklara sig för folk som inte fattar. Ska man behöva ha en blinkande väst " kronisk sjuk o smärta 24/7." För många år sedan trodde läkare o af att jag skulle hamna i rullstol. Men min envishet har tagit mig hit. Men ibland hade det varit skönt med rullstol. Då syns det iaf. Kom till mitt förra jobb en dag o nackkrage " oj vad har hänt." Xakt samma som igår. Smärta

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
2016-08-27 13:21
#4

Det är en svår balansfråga om det är värt att ta fighten och försöka utbilda såna människor i fibro eller låta bli. Man tjänar inget på det mer än att gång på gång lägga energi på en som inte förstår, samtidigt som något kanske nån gång går in och sätter sig.

Jag hoppas för allt i världen att ingen patient med fibro går till din chef. Om han som läkare visar noll förståelse för en anställd med det hur ska han då vara mot patienter med det?

Ankan76
2016-08-27 23:20
#5

Vad pigg du ser ut säger en kollega till mig jämt när jag hälsar på på jobbet. Ja,nu under 1 timme är jag pigg. Att jag måste lägga mig och vila sen när jag kommer hem,är det ingen som ser…

flocken
2016-08-28 06:59
#6

precis. En period i mitt liv när jag var anställd på industri var jag med om några helt otroliga saker. Ett möte med arbetsgivare o fk när kvinnan från fk tittade i mina papper " du kan inte ha 2 sjukdomar. Du måste bestämma vilken du ska ha" Läkaren skrev nog 2 för att det var roligt. Diskuterade även med kommunen att jag var tvungen att vila efter mina få timmar på jobbet. Så att pojken skulle få vara kvar på dagis. Allt gick bra tills fk skrev ut mig trots att vi gjorde allt för att få se fatta. Då kom kommunen att pojken inte fick ha kvar sin dagis tid. " jag ser ju på dina papper att du är friskare." Men jag blev ju utskriven! Det är sån lättnad att vara egen nu. Slippa allt sånt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Ankan76
2016-08-28 10:02
#7

Eh? Du kan inte ha 2 sjukdomar… Nähä,förlåt då… Folk är ju inte kloka!

Mia-45
2016-08-28 10:07
#8

Man vad i hela friden…😮😮
Jag har läst mej till att ofta så följer Reumatisk värk med just fibron. Att man kan ha två sjukdomar. 
Och ofta IBS med. 
Vilken värld lever dessa i???? 🤔

Upp till toppen
Annons: