Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 638 ggr
Ankan76
2016-06-18 22:45

En liten fråga

Jag har gjort illa tummen och det är så fånigt men jag har sååå ont i den! "Skadan" är bortriven hud och nagel,alltså pyttelitet😳. Man borde ju vara rätt smärttålig ju. Får ni också mer ont av skador etc?

Annons:
Zadeira
2016-06-19 10:48
#1

Jag har ingen aning om jag får mer ont eller inte, jag har ju inget att jämföra med! Man kan ju aldrig jämföra smärta med nån annan oavsett om skadan är likvärdig. 

Men små skador som du beskriver gör ju oftast fasiken så mycket ondare än större enligt mig.

[LoveUnite]1
2016-06-19 23:34
#2

Jag är mer "känslig" nu än vad jag var innan.

Sträcker jag en muskel eller slår till mot något tycker jag det gör himmelskt ont.
Jag är även mer nojjig nu än vad jag var innan, alltså om kanske min hand eller fot svullnar lite så tror jag det är något allvarligt eller blir fundersam över vad det kan vara.

Förr brydde jag mig inte ett skvatt.

Herreguh, jag bröt ju handen och tänkte avvakta flera dagar för jag trodde inte det var något. Min mamma fick ju säga till mig att gå till VC för att kolla upp det, hade nog gjort det ändå för strax efter 24 timmar kunde jag knappt böja fingrarna och handen började svullna.

Men som sagt, smärtan var inte det som fick mej att söka hjälp. Haha!

Zadeira
2016-06-20 11:57
#3

#2 Jag är faktiskt mindre nojjig nu med kroppen. Jag tänker liksom att oavsett "det är bara pga min fibro". Jag är hypokondriskt lagd och har trott jag haft både hjärntumör och hjärtattack, men allt har alltid visat sig vara pga fibron och alltså inget att göra något åt. Numera tänker jag istället att "det är inte lönt att söka vård, det är bara fibron som spökar igen."

[LoveUnite]1
2016-06-20 12:34
#4

#3

Mmm, jo, fast jag har ingen diagnos, ingen kan liksom säga vad felet är, så jag är haha, ja… jag är som jag är.

Hade jag vetat jag hade fibro och fick information om den sjukdomen, så hade jag säkert inte varti lika nojjig som jag är idag.

Zadeira
2016-06-20 12:58
#5

#4 Det är ju inte bra att vara för orädd heller, då kan man säkert missa saker som inte alls är fibron. Lagom är bäst som det sägs 😉

tlover
2016-06-20 22:53
#6

Då man har en inflammation eller infektion i kroppen så ska man vara mer känslig för smärta har man kommit fram till på senare tid. Det gäller varesig det är en förkylning eller något reumatologiskt så jag tror inte alls det är konstigt om man har mer ont generellt med tex fibro.

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: