Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1092 ggr
Mia-45
2016-06-06 09:52

OT: Hur gör jag nu?

Detta är ganska mycket OT men jag vet inte hur jag ska bära mej åt nu. 
Jag har kastat mina ögon på en karl i grannbyn där mamma bor, i flera år nu.
Han är singel. 🥳
Igår vart vi på loppis på hans gård och jag pratade med han. En mycket trevlig man och hade humor, lättsam och ser mycket trevlig ut. 😛
Han kom fram till mej och pratade hela tiden så jag glömde av att kolla mer prylar där..hahahha
Men hörni…hur fanken gör jag nu då?🤔 Jag vill ju ha mer kontakt med honom och lära känna han. 

Jag är inte den påflugna människan utan vill gärna att den andra ska visa nåt intresse innan jag kan gå på. 
Jag KAN ju köra dit igen och fråga om de har fler loppis-dagar, jag KAN sms:a honom, jag KAN köra förbi och se om han är ute och då stanna och prata några ord…Men jag VÅGAR inte. 

Jag har vart ensam nu i över två år och känner att det snart är dags att se sej om igen. 
Och han är verkligen en som jag skulle kunna tänka mej att börja umgås med. 

Men hur GÖÖÖR man? hahahah🤔

Annons:
Loris M
2016-06-06 10:19
#1

Testat att fråga på Tonåringar? De kan ju sånt. 😃Förlåt men jag skrattade lite när jag läste ditt inlägg för det påminner väldigt om inlägg som skrivs där: "Jag tror att jag är kär, hur gör jag nu." 😃

Idag är det faktiskt ganska enkelt att ta kontakt när det finns Facebook, telefon och andra sociala medier. Så även de som är blyga och inte vågar har en chans. Jag skulle i alla fall inte vänta med att han ska ta initiativ. Han kanske inte ens fattar att du är intresserad, så då får du hjälpa honom lite. Han är singel så det är bara att köra på. 

Som sagt, är det för jobbigt att ta kontakt och fråga rakt ut, så kan du sms-a och skriva något som: "Jag tyckte att vi hade en jättetrevlig pratstund häromdagen. Det skulle vara trevligt att träffas och fika någon dag framöver". Trevligt och relativt oskyldigt. Det borde du kunna fixa tycker jag. 🙂Då ligger bollen hos honom. Är han intresserad kommer han att nappa. Om inte hittar han på ursäkter eller inte hör av sig. Då vet du det och kan leta vidare.

Mia-45
2016-06-06 10:23
#2

LorisM
hahahahah ja jag vet att det känns tonårsaktigt detta.😊 Men jag är inte så tuff när det väl gäller.

Trots att jag är vuxen så är det svårt att ta första initiativet. 
Men som du säger så vet han ju inte att jag är intresserad. 

Ett sms kan jag ju skriva för han har inte Facebook. 
Jag var intresserad av en cykel på loppisen igår som tyvärr vart såld. Men de skulle höra av sej om de inte hämtade den. 
Jag KAN nu skicka ett sms och fråga om de hämtat den. Hhahahaha. Och sen spinna vidare. 

Och skulle han nu inte vara intresserad av en kontakt så behöver jag ju inte skämmas för det.

Loris M
2016-06-06 10:35
#3

Det är bra, det har du en ingång till att ta kontakt. Men jag tycker fortfarande att du ska vara mera rak så att han fattar. Män är lite tröga ibland 🤐(där kom mina fördomar 😊). Jag menar, du får inte bara fråga om cykeln och sedan hoppas på att att han ska komma med initiativ. Nämn att du gärna vill träffas. 

Så klart att du inte behöver skämmas för det! Om jag lärt mig något om livet så här långt så är det att ta alla chanser som dyker upp oavsett vad det handlar om. Det värsta är sitta och ångra saker man inte gjort. Lycka till!

Mia-45
2016-06-06 10:38
#4

Hheheheh 
Jo det är sant som du säger. Ska man komma nånstans så måste man våga. 
Och jag vet att män (en del) är ganska tröga. Man måste vara övertydlig ibland med vad man vill. 
Vi får väl se nu. Skickade iallafall ett sms. 
Och jag VET att jag beter mej som en fjortis..hahah..men det skiter jag i. 
🌺

Loris M
2016-06-06 10:47
#5

Bra jobbat! 👍😃

Ärligt talat, jag är väldigt osäker på om jag skulle vara mindre "fjortis" om jag var tvungen att dejta igen. Jag är gift sedan tjugo år tillbaka och egentligen är det lätt att sitta här och komma med goda råd när man själv inte behöver göra det. Berätta gärna hur det går.

Ankan76
2016-06-06 18:34
#6

Bra där med sms😍. Om du inte vågar fråga om att träffas kan du ju skicka andra saker; Vad trevligt med loppis,kommer GÄRNA nästa gång etc. Sen kan du ju råka ha vägarna förbi ( förhoppningsvis är han ute på tomten) och gå fram och hälsa. Trevlig som han är kommer han fråga om du vill fika och det vill du gärna. Efter fikat så säger du att du vill bjuda igen. Sen har du honom ska du se👍😊

Annons:
Mia-45
2016-06-06 18:46
#7

Hhahahah…😂

Han har inte svarat på sms: et…än. 
Inte så säkert han använder sej av mobilen på det viset. Ni vet en del bönder..hahahah
Men jag får väl göra mej ärenden ut dit nästa helg och se om det är mer loppis. 😇

Ankan76
2016-06-07 23:09
#8

Fortsätt gärna att rapportera,kul att det händer något positivt i allt elände😊

Mia-45
2016-06-08 06:15
#9

Hahhaha Inget svar. 
Antingen så skiter han i det eller så har han inte ens läst det. 
Men jag ska ta en tur till helgen och se om de har Loppis igen..hehehe..
🌺

Magi-cat
2016-06-10 09:43
#10

Lycka till Mia! 🙂❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mia-45
2016-06-11 10:36
#11

Hmmm…

Det dök upp en annan i mitt liv som fanns här för 15 år sedan. 
Vi har nu fått kontakt igen. Och ska ses nästa vecka.
Jag är inte desperat efter att ha någon. Men kan vara kul att umgås lite. För ibland saknar man det manliga könet (ta detta inte ordagrant nu…hahah😂) ändå.

Loris M
2016-06-11 10:52
#12

😃

Ankan76
2016-06-11 21:43
#13

Absolut ,män är bra att ha😉. Bara att få komma iväg och träffa någon som man får lite fjärilar i magen av. Lycka till Mia!

Annons:
Mia-45
2016-06-22 16:37
#14

Jaha…ja jag vet inte vad jag ska säga nu. 😢😮
Den fina mannen (som jag trodde vart fortsatt fin efter 15 år)….är nu en man som tydligen misshandlar sin flickvän.

Vill inte gå in på hur jag fått reda på det här. Men från mycket säker källa så blev hon misshandlad av honom i mars. När han vart på fyllan dessutom!!

Jag som vart så glad nu idag när han bjöd med mej på travet på söndag (V-75).
Och fick reda på detta hemska idag efter det. 
Min hjärna diskuterar med mina två fungerande hjärnceller….ge han EN chans..men vid minsta antydan till aggression så backa…
Mitt hjärta vill så gärna träffa honom.
Även om deras relation har varit knas och turbulent så är aldrig misshandel tillåtet.

Magi-cat
2016-06-22 17:23
#15

Mia, håll dig långt, långt undan den där!!! Kram vännen!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2016-06-22 18:24
#16

Har han misshandlat en gång så kommer han att göra det igen. Misstaget som många kvinnor gör när de går i sådana relationer är att de tror att de är speciella och att han inte kommer att göra så mot dem. De är oftast duktiga på att intala kvinnan det och att exet var hemsk och mer eller mindre förtjänade det. Man separerar från hemska människor, man slår inte dem. 

Väldigt tråkigt att det blev så här Mia, men ta dig ur det här medan du fortfarande inte är för engagerad.

Annelie65-a
2016-06-22 19:27
#17

Håller med de övriga skribenter… backa medans tid finns.
Finns för många fina män du går miste om om du ger dig in i en relation med denna kvinnomisshandlaren.
Har han gjort det en gång, är det jäklit  lätt till fler gånger.

Lycka till…☀️

Ankan76
2016-06-22 20:10
#18

Ojoj, SPRING ÅT ANDRA HÅLLET!!! Såna män ändrar sig aldrig! Det finns fler män därute😍

Mia-45
2016-06-23 06:02
#19

Ja jag håller med er alla här!
Jäkligt synd. Men jag kan inte träffa en som slagit sitt ex. 
Tyckte väl att deras uppbrott gick lite snabbt och hux flux. 
Fick reda på att hon hade vart ute och ridit och när hon kom in hade han dragit i sej två vinare och sen gått på henne.
FULT GJORT!! 
Nä fy för sånna.

Upp till toppen
Annons: