Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 943 ggr
Mia-45
2016-05-14 09:03

Gnäll, gnäll

Vill bara gnäll av mej lite nu. Hoppas ni står ut. 

Men sedan jag började jobba så har jag nu mycket ondare i min kropp. 
Har fått ont i händerna, värre i fötter och rygg. 
När jag kommer hem på eftermiddagarna kan jag knappt gå. Och på helgen är det svårt med. 
Kom knappt nerför källartrappen nu när jag skulle till tvättstugan. 🤦‍♂️
Min "nya" läkare tror att det är i början nu när jag börjat arbeta igen. Men hallå…jag har vart igång i över 3 månader nu och det blir inte bättre utan snarare sämre. 
Frågan är hur länge min kropp orkar. 
Jag älskar mitt jobb och det har blivit som mitt andra hem. 

Fick ju Citodon utskrivet men har inte börjat med de än. Vågar inte om jag blir "lullig" av de. Men inser med att jag MÅSTE nog ta något för att klara av att arbeta. 
Usch vad svårt detta är. 

Helgerna går nu åt till att återhämta mej vilket jag knappt hinner göra på så kort tid. 
Så jaaa…..jag har en massa tankar om att sjukskriva mej på halvtid….men vill inte! 
Ekonomin….hur kommer den att bli? 
Är ju ensamstående så jag har ingen sambo med ekonomi heller. 
Jag får köra på ett tag till.

Men jag känner mej gråtfärdig på tidig morgon när jag vaknar av värken och är stel som en pinne och knappt kommer ur sängen. Jag har alltid skuttat upp innan. 

Vad gööör man?😕

Annons:
[LoveUnite]1
2016-05-14 11:40
#1

Så hade jag det också när jag jobbade min sista sommar inom äldreomsorgen, fritiden (lediga dagar, raster och efter jobb) bestod mest av att bara ligga i sängen utmattad i extrem smärta, försöka vila så jag skulle orka med nästa arbetsdag.

Jag älskade också mitt jobb, samt läkare som sa "det går över om 2 veckor" eller "du kan sjukskriva dej 1 vecka".

Men en dag insåg jag att det var inte värt det, vilket liv skulle jag ha, gå till ett arbete som jag älskar men som jag får extremt ont av och jag är inte särkild trevlig när jag har så ont heller ;)

För att sedan spendera all annan tid i sängen, på sjukhus och i telefonen hos 1177 för jag har så ont och behöver någon som lugnar mig.

Jag valde att sluta.
Lyssna på kroppen är allt jag kan säga till dig, fundera också på om all den värk och så som du mår verkligen är värt det, om du vill fortsätta jobba där.

Min ekonomi är åt helvete, just nu har jag lyckats få en liten tim anställning som jag jobbar hemifrån vilket är super härligt! Men vet aldrig när jag får jobb.

Man får leva efter den ekonomin man har.

Jag tycker också 3 månader in i ett arbete att kroppen borde ha vant sig nu, så jag håller inte med din läkare om det där.

Mia-45
2016-05-14 12:05
#2

Nä detta är inget som går över precis…hahaha
Utan det blir ju snarare värre och värre vecka efter vecka.

Det som med gör mej jätteledsen nu är att jag försöker byta bort min tid idag på gymmet i receptionen 3 timmar. 
Men INGEN svarar ens på mitt rop på hjälp!! Jag som alltid ställer upp för de när jag kan och orkar. 

Jag kan inte ligga så länge pga min rygg som sätter igång och värker då som mest. Känns ända upp i nacken nästan till slut. 
Stå och gå för länge funkar inte heller.

Natasha68
2016-05-15 11:07
#3

Kära Mia!!! Jag skulle aldrig klara ens 25% av att arbeta . Funderade på söka jobb i en secandhandbutik, min man jobbar där …Men förstod att jag kommer aldrig att klara det ..efter varje min besök av butiken,,,då jag bara var köpare och gick runt i ca 2 timmar..behövde jag  pauser..kroppen värkte  , speciellt ben och fötter. När jag kom hem la jag mig på spickmatta på direkten. Den hjälper alltid att ta bort dem värsta smärtor. Så jag gav upp.  Vår ekonomi är mkt dålig …Levde i 3 år på soc. bidrag. Och nu fick min man anställning men bara i 1 år. Han får ca 12 000 kr och min pension bara 2300KR!  JAG HAR ju aldrig jobbade i Sverige, bara studerade. Så  vi avbetalar CSN skulder. Jag förstår hur mycket  du vill jobba. Och hoppas verkligen att Citodon hjälper dig! Massa  varma kramar!

Ankan76
2016-05-15 14:09
#4

Åh,vad synd Mia att det inte fungerar med jobbet. Blir lite tårögd eftersom jag också älskar mitt jobb. Vet precis hur det känns! Mitt råd är att du provar att ta 1 Citidon efter jobbet. Om du blir lullig då spelar ju ingen roll. Lägg dig och vila en stund efteråt. Sen tar du en till när du ska gå och lägga dig för natten. Prova så ett tag och rapportera till mig om det blir bättre av detta. Kram

Zadeira
2016-05-15 15:56
#5

Mia, kan du inte prova att ta Citodon en helg för att se hur du reagerar på den, eller när du kommer hem efter jobbet en dag? Då märker du ju hur du reagerar på den.

Det är jättetråkigt och jobbigt när man börjar inse att man inte kan jobba som förr, trots att man vill jobba heltid och trivs på sitt arbete. Men samtidigt måste man lyssna på kroppen, för annars finns ju risken att det bara blir ännu värre med tiden. Du har inte möjlighet att gå ner till 75% istället?

Ekonomin är ett gissel för många när man måste minska arbetet. Samtidigt så får man anpassa sig lite. Jag har ut drygt 9000 och lever själv och jag klarar mig på den summan, samt kan lägga undan på sparkonto. Vad ska man med pengar till om man ändå är så sjuk hela tiden pga sitt arbete att man inte kan göra något med det?

Mia-45
2016-05-15 16:08
#6

Natascha
Tack för kramarna..😃Ben och fötter ja…känns som blyklumpar när man kommer hem. 

Ankan och Zadeira
Jo jag ska ta och testa Citodon och bara då halv dos till att börja med.
Jobbar ju nu 75% men fortsätter det så här så kommer det nog krympa till 50% framöver.

Annons:
Ankan76
2016-05-16 00:39
#7

Det låter bra med 50%. Då kan du jobba samt förhoppningsvis ha en fungerande fritid. 50% är mitt mål också efter genomförd behandling när det nu blir…

Mia-45
2016-05-16 06:43
#8

Ja vi får se nu till löningen. 
Får jag inte rätt lön nu igen så kommer jag be om mer sjukskrivning.
För varför ska jag jobba livet ut mej när jag inte får det jag ska ha???

Upp till toppen
Annons: