Behandling och medicin

Citodon?

2016-05-11 06:32 #0 av: Mia-45

Hur fungerar ni på dessa? 
Har fått det utskrivet av min läkare men tvekar på att ta de då jag inte tål morfin. 
Vill kunna jobba. 
Kan man ta halv dosering av det man fått utskrivet?

Jag måste kunna få sova utan att ha så ont som jag har i ryggen. 

Anmäl
2016-05-11 06:44 #1 av: _Fisken

För min del åt jag dubbla Citodon (max dos) under ett par veckor utan problem alls. Det som hände var att jag fick hård mage. 
Det är min erfarenhet av Citodon. Andra kanske reagerar annorlunda.

Anmäl
2016-05-11 07:23 #2 av: Aleya

För min endometrios så funkade den tillslut inte. Så istället gick jag obehandlad för min smärta i flera månader och kroppen höll tillslut på att kollapsa. Men i början blev jag lite lullig i någon timme och sedan var allt normalt. Fick detta även nyligt för tandvärk och det funkade fantastiskt på den värken. Så testa säger jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2016-05-11 10:44 #3 av: Zadeira

Varför skrev han ut Citodon om du inte tål morfin? Då hade jag inte tagit den medicinen om jag var du.

Anmäl
2016-05-11 11:06 #4 av: Aleya

#3 det är kodein i citodon som ovandlas till morfin i kroppen. Det är alltså inte ett rent morfinpreparat. Utan består av 500mg paracetamol och 30mg kodein

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2016-05-11 12:46 #5 av: [LoveUnite]1

Jag klarar inte av den medicinen vilket är synd för den slog ut smärtan i ryggen men fick dock extrema magattacker (smärta) så... var bara att undvika.

Jag minskade dosen också men då gav den ingen effekt på ryggen, kände typ ingenting men fick inte ont i magen då. När jag testade att öka igen fick jag jätte ont i magen. Så jag gav upp till slut.

Anmäl
2016-05-13 00:27 #6 av: lillelull

Jag får ingen effekt av denna medicin alls längre.
Åt den rena formen kodein innan 200 mg om dagen och det var värdelöst mot smärtan.
Så vi gick över till rent morfin istället. 
Lite hård i magen i början kanske men inget märkbart egentligen för var redan hård i magen av dom förbaskade järntabletterna. Ledsen

Every lifetime has a little bit of rain 
this is just my rainy  season

Anmäl