Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1246 ggr
Ankan76
5/3/16, 7:25 PM

Morfinfritt

Jag tänkte dela med mig om mitt nya projekt som förhoppningsvis ska ge mig mitt liv tillbaka… Bakgrunden till det är att jag är less på att vara flummig dagarna i ända och att ÄNDÅ ha ont. Jag känner att det är för sjutton 2016, nog måste man väl kunna få slippa smärta. Målet med projektet är: 1. Bli fri från morfin, 2. Vara smärtfri dygnet runt. 3. Börja jobba igen. Har fått en ny läkare som känns " på hugget". Vill gärna dela med mig till er som en del av projektet och kanske jag hjälper någon på vägen😊. Idag 3/5: Besök hos nya läkaren. Vi bestämde att jag tillfälligt höjer Oxycontin till 30 mg morgon och kväll och slutar helt med Oxynorm. Jag börjar även med Gabapentin,höjer dosen succesivt till den börjar hjälpa ( hade på tok för låg dos förut). Känns nervöst men jag är strängt motiverad. Vi kom överens om att jag lämnar in mina Oxynorm till läkaren så jag inte blir frestad. Fortsättning följer….

Annons:
Leramani
5/3/16, 7:35 PM
#1

Hoppas att ni känner till att CBC-olja lindrar fibro,  en del blir helt smärtfria.

De Lapsus Resurgam

[lillelull]
5/4/16, 12:01 AM
#2

well inget jag kommer prova ändå men tack #1
Lycka till TS!
För mig funkar morfin (dolcontin) ändå till en viss grad och jag har inga biverkningar och har aldrig känt mig flummig på det heller ( Vissa tycker detta är en härlig känsla sägs det) jag vet inte riktigt hur det känns så haha men jag följer dig och hoppas att det går bra för dig ❤️🙂
Jag vet att många har väldigt jobbiga utsättningssymptom så sätt upp mål som du faktiskt kan nå utan att må för dåligt, vissa läkare har lite dålig koll ibland och drar ner för snabbt.
Men du verkar ju ha fått någon här som du känner är bra så jag tror det blir jättebra! 🙂

Zadeira
5/4/16, 2:35 PM
#3

Jag hoppas att du sätter upp delmål och inte går direkt på dessa stora målen! Jättebra mål, men som sagt, dela upp det i delmål så att det inte blir för stora steg eller för överväldigande! Dessutom är det lättare att hålla sig motiverad om man har små delmål som man uppnår ofta istället!

Ankan76
5/4/16, 10:34 PM
#4

Dag 2: Läskigt! Jag är sugen på Oxynorm… Tur att jag inte har några hemma! Jag som trodde att jag inte var beroende😰, I övrigt har jag varit bra smärtlindrad under dagen,har planterat blommor😀

[lillelull]
5/4/16, 10:51 PM
#5

haha men  va bra att du hittade något att underhålla dig med 🌺☀️

Ankan76
5/6/16, 10:31 PM
#6

Detta går faktiskt ganska bra,gör ont morgon och kväll,annars ok på dagen. Inget sug efter Oxynorm ✌

Annons:
Ankan76
5/10/16, 10:06 PM
#7

Varit väldigt trött sen i söndags. Vet inte varför. Imorgon ringer läkaren,hon kommer att säga att jag ska dra ner på Oxycontin. Men jag har ju inte kommit upp i tillräcklig dos Gabapentin än! Orolig för att få så ont att jag blir " handikappad" 😰

Ankan76
5/11/16, 8:55 PM
#8

Nytt samtal med doktorn idag: Oxycontin minskas till 25 mg ( alltså 10 mg mindre per dag) Gabapentin ökas gradvis till 1500 mg. Jag fick beröm av doktorn att jag fixat att bli av med Oxynorm. Jag blev löjligt glad över berömmet för det ÄR JOBBIGT! Speciellt på kvällen när man har som ondast. Jag ska även få ett nytt besök hos henne så hon kan skriva remiss för magnetröntgen (MR) av min rygg och nacke. Kämpar vidare!

Ankan76
5/15/16, 2:11 PM
#9

Hej alla! Är glad idag för jag tror nämligen att Gabapentinet hjälper! Går upp till 1500 mg idag. Håll tummarna :)

Ankan76
5/18/16, 1:01 AM
#10

Usch,idag har ingenting fungerat. Blir så ledsen. Hur kan jag ha ont trots alla piller jag stoppar i mig??? Just nu tar jag : Oxycontin 25 mg morgon och kväll,totalt 1500 mg Gabapentin,8 stycken Citodon och 3 stycken Ibumetin 600 mg. Har varit till sjukgymnasten idag och lärt mig lite om avslappning,kan nog bli bra men det hjälper ju inte mot värken. Det är mitt i natten och jag sitter i massagestolen för jag har så himla ont i ryggen😫. Imorgon ringer doktorn,då ska jag gnälla lite👿

[lillelull]
5/18/16, 11:20 AM
#11

Ja den frågan har jag också, hur fanken kan jag ha ont trots att jag stoppar i mig massa piller? Helt sjukt, men jag vet att det är är MYCKET värre utan dom men man hade hoppats på något skulle funka så man kan leva som en normal människa.
Kram till dig! Hoppas det blir bättre snart 🌺

Ankan76
5/18/16, 7:19 PM
#12

Gnällde till doktorn och nu sätter vi in Saroten också. Jag har haft den tidigare och då slutade den att fungera men den kanske fungerar bra ihop med de andra medicinerna. Jag är fortfarande starkt motiverad till att sluta med morfinet så idag var det jag som föreslog att vi minskar Oxycontin till 20 mg.

[lillelull]
5/18/16, 11:36 PM
#13

Hoppas det hjälper dig! 🌺

Annons:
Ankan76
5/23/16, 9:06 PM
#14

Saroten fungerar! Tar 25 mg och märker skillnad. Ska fortsätta höja Gabapentin och minska Oxycontin. Jag har fortfarande ont men börjar känna ett litet litet hopp att jag kanske kommer att kunna arbeta inom närmsta framtiden,2 månader kanske? Hoppad,hoppas😊

Ankan76
5/24/16, 6:13 PM
#15

Måste dela med mig! Ännu en bra dag! Jag har lagat mat till familjen och suttit upp och ätit med dom. Har inte gjort det på flera månader. Det var uppskattat både av mig och dom😃

[lillelull]
5/24/16, 8:08 PM
#16

Va roligt! 🌺❤️

Ankan76
5/25/16, 3:22 PM
#17

Dålig dag. Sänkt Oxycontin till 15 mg. Belönades med huvudvärk from hell😫

Upp till toppen
Annons: