Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1014 ggr
Ankan76
2016-04-29 14:35

Sjuk

Usch,legat sjuk i några dagar med maginfluensa och feber. Första riktiga sjukdomen jag haft sen jag fick fibro och HERREGUD vilken smärta man får då! Har ju läst att fibro kan bli värre vid infektioner men detta var fruktansvärt! Fortfarande hängig och öm men på bättringsvägen hoppas jag. Har ni också mer ont när ni blir sjuka?

Annons:
Zadeira
2016-04-29 14:44
#1

Usch fy vad jobbigt!

Jag brukar inte märka av att fibron är värre just under sjukdomen men när jag håller på att bli friskare igen är det sju resor värre. Det är lite som att under sjukdomen har kroppen fullt upp med det men sen när det börjar bli bra så slår fibron till. Jag tror det är så att eftersom kroppen alltid jobbar med fibron så blir man mer påverkad av andra sjukdomar eftersom kroppen redan har en sak att jobba med. Det blir lite som kaka på kaka.

För mig är det också så att när jag har feber, influensa osv och är mer sängliggande så blir det så mycket värre med värken i kroppen eftersom den inte klarar av att ligga så mycket som man behöver vid sjukdom. Man är så genomtrött fysisk och psykiskt men ändå gör det ont att ligga ner, eller sitta, för länge.

[LoveUnite]1
2016-04-29 15:37
#2

Yes box, precis känt av detta nu detta året, inte tänkt på det innan faktiskt men lade märke av det i år.

(har ej diagnos fibro men kronisk värk).

Hade ett skov i januari ca 2 veckor långt. Började sakta piggna till vecka 3, energi tillbaka v4 och sedan kom en förkylning, ingen värk eller så men förkylning är icke skoj, tror jag fick feber, men det hela gick över efter ca 1,5 v, 2 glada dagar,  fick sedan ännu ett skov som varade nästan 3 veckor, när den väl var över var jag riktigt nedslagen… några dagar senare fick jag nackvärk från helvetet som varade säkert 1,5 vecka….

Blev självklart deprimerad mitt i allt detta också vilket… jag tycker känns normalt att bli med tanke på…

Allt detta började i Januari och vi är i slutet av April och jag har än så länge haft ca 2 veckor lugnt. Men har mycket svårt att få energi och motivation.

Men kan inte påstå jag hade värk under förkylningen förutom min vanliga värk dåra. Men lättare att komma i ett skov precis efter.

Men när jag tänker tillbaka sedan jag fick dessa problem, vill nog säga året innan jag fick min värk blev jag förkyld 4 ggr på det året, jag brukade aldrig bli sjuk/förkyld mer än max 2 ggr per år, men nu för tiden blir jag det väldigt lätt…

Nackvärken var också något nytt för mig detta året… vet inte om man lättare blir sjuk och ont när man har kronisk värk… jag börjar misstänka det.

Jag har ändå alltid varit relativt frisk under hela mitt liv (förutom gallblåsan) innan detta med värken.

Upp till toppen
Annons: