Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 782 ggr
taylor__lambert
2016-04-25 09:09

Kan det vara fibro?

Jag vet väl inte om jag kanske har det, jag hoppas väl inte det. För det låter ju hemskt. Men jag började ta glukosamin för en månad sedan då jag inte orkade med den smärta jag hade i kroppen, inte hög smärta men ändå, nu har jag glömt ta de tabletterna i en vecka och jag har så fruktansvärt ont i skelettet. Kan det vara ett tecken på fibro, eller kan det vara tabletterna som påverkar min kropp?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Zadeira
2016-04-25 10:23
#1

Nu förstod jag nog inte ditt inlägg riktigt. Vad menar du skulle vara ett tecken på fibro? Ont i skelettet, på vilket sätt? Säker på att det är skelettet? Glukosamin är ju bra för leder och ledsmärta så det påverkar inte skelettet. Om du upplevt att glukosamin gjort att du känt dig bättre förut så är det klart att om du glömmer ta det i en vecka så kan det göra att du får ont igen. Personligen gjorde glukosamin inte skillnad alls på min fibro.

Du beskriver inga andra symtom heller så det är omöjligt att säga om du har fibro-symtom. Ledsmärta kan man ha av en mängd olika sjukdomar.

taylor__lambert
2016-04-25 12:42
#2

Jag undrar om det är ETT symtom. det känns som om det är skelettet. Har aldrig ätit glukosamin förut men då jag alltid haft ledproblem tänkte jag att det var värt att prova, det hjälpte ju inte fullt ut men den värsta smärtan försvann ju. Det är liksom som en strålande smärta som går genom hela kroppen och känns in på benet.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Zadeira
2016-04-25 17:35
#3

Låter mer som att det är åt det reumatiska hållet.  Fibro sitter mer i mjukdelar som muskler.

taylor__lambert
2016-04-25 18:11
#4

#3 ska kolla upp det 🙂

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Zadeira
2016-04-25 19:56
#5

#4 Det är ju så svårt att säga när det är en generell smärta som känns i både muskler och leder men oftast så är det lättare att börja utreda för reumatism eftersom det ofta syns på blodprover, röntgen, känns när läkaren undersöker leder osv. Dvs det är en mer synlig sjukdom som dessutom kan sitta i skelett som du beskriver. Fibron är mer diffus och vad jag upplevt så blir man först utredd för just reumatiska sjukdomar men om det inte visar något kan man gå vidare och undersöka fibro.

taylor__lambert
2016-04-26 18:42
#6

Idag har jag mer ont i musklerna än i skelettet. Igår var jag mest sängliggandes, idag tvingade jag mig själv till skolan trotts att smärtan nästan gjorde mig svimfärdig :/

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: