Annons:
Etikettprathörnan
Läst 755 ggr
Mia-45
2016-04-25 06:28

Funderar så smått...

Detta är ju OT men vill skriva av mej lite. 
Har börjat fundera så smått på min arbetsgivare. 
Han förstår inte hur det är att leva med ständig värk och att jag inte kan göra vissa saker. Det har jag förlikat mej med nu. 
MEEEN….när han inte förstår att jag måste få lunch som alla andra. Och att vi som jobbar där ska få lön i rätt tid och RÄTT lön. 

Den 21/3 fick jag fast och går på månadslön men likväl så har han räknat timlön hela månaden ut. Sade till han detta men då säger han att han inte fått bidrag för mej än och kan inte betala ut hela. Öhhhh???? Det ska väl ändå inte drabba mej???
Han gör säkert ett lagbrott nu när han gör så. 

Dessutom så frågad en kollega till mej igår om jag hade fått in lönen i fredags. Landstinget gör så att man får innan måndag då banken har så mycket då. 
Men det hade inte jag…men inte heller ens idag! 
Tur man fick från FK säger jag bara.

Jag kämpar och jag är först av alla där då jag har patienter ofta redan halv åtta…fastän att kliniken inte öppnar förrän åtta. 
jag är seriös och gör mer än jag behöver. 
Men ska man bara få nonchalans och inte bli respekterad så kan detta kvitta. 

NU sitter jag och funderar på hur seriöst detta är. 
Vårdförbundet är inte glada på min arbetsgivare och inte heller Kommunal. 
Jag frågade med vad för fack vi hade men fick inget svar på detta. 
AF verkar veta hurdant det är där och vet om hans höga omsättning på personal. 
Ja jag har ju funderat på varför han inte får tag i personal men jag börjar fatta. 
Jaja…jag kämpar på….men nonchalans gentemot de anställda tål jag inte.
Ha en fin dag alla 
🌺

Annons:
[LoveUnite]1
2016-04-25 11:15
#1

Det är jobbigt med dåliga arbetsgivare som inte sköter sig.
Har själv arbetat åt ett företag där jag varken fick information om förändringar och de krånglade med utbetalningar och jag fick påminna och tjata konstant.

När man även redan är sjuk så är ju detta inte något som förbättrar situationen heller.

Jag är förvånad att AF tillåter sådana arbetsgivare!
Jag har alltid och är skeptisk till AF när de har bidragsjobb… inte för att det företaget jag arbetade var ett sådant men… ja.

Jag fick vänta 1 månad extra på min lön en gång och var väldigt tacksam att jag hade min mamma som kunde hjälpa mig med mina räkningar den gången, fick ju tillbaka när jag fick dubbel lön månaden efter, men jag läste via facket att de skulle betala asap när dem har gjort fel, men arbetet sa jag hade gjort fel.

Urgh.

Förhoppningsvis får du din lön innan den 27.e

Mia-45
2016-04-25 16:59
#2

Fick in lönen precis innan lunch idag. 

Men fy vad jobbigt att det blev så för dej. Tur det löste sej. 
Jag ska se nästa månad om jag verkligen får mina pengar som räknas på månadslönen. Eller om han då inte fått bidraget utbetalat till sej då heller. Då får jag timlön igen även att jag går på månadslön. 
Men jag tror både facket och AF kräver att han betalar ut det omgående till mej då han fått sitt bidrag. 

Gillar inte när arbetsgivaren är så nonchalant gentemot sina anställda!! 
VI ska vara ärliga och jobba häcken av oss men han kör med oschysst stil. 
Det ska vara lika från bägge hållen. 
Respekt som han så ofta pratar om själv!!

Zadeira
2016-04-25 17:38
#3

Det svåra är att man inte kan sätta några motkrav för det mesta. Dock borde du prata ordentligt med AF och verkligen påtala hans beteende. Du ska inte bli lidande.

Det är dock också viktigt att fundera på om det är rätt arbetsplats för dig. Dessutom om man stannar kvar och låter honom bete sig så kommer det ju aldrig förändras eftersom hans beteende inte får några konsekvenser.

Mia-45
2016-04-25 20:29
#4

Zadeira

Jag har en kommunikation med AF om detta nu. De kan ju dra in bidraget för honom som han får för mej. 
Och SAS-bidrag får han i efterskott när han lämnar in rekvisition på vad han gett mej i lön. Så han kommer aldrig i fatt och jag kommer bli lidande. 
Undrar hur detta ska gå….😕🤔

Zadeira
2016-04-25 20:31
#5

Bra Mia! Det är viktigt att sånt verkligen når fram till AF.

Mia-45
2016-04-25 21:14
#6

Ja jag måste tala om detta för honom imorrn. Att han måste genast betala mej det jag ska ha och en att han skickar in rekvisitionen på rätt summa. 
suck….😴

Annons:
Ankan76
2016-04-25 22:54
#7

Men vad är det för dumheter! Det är väl inte ditt problem om han inte får bidraget. Han ska vara glad och tacksam att han har fått en duktig anställd som ställer upp på allt i verksamheten och så får han dessutom pengar för det! Vilken tönt!

Mia-45
2016-05-02 19:28
#8

Jösses säger jag bara.😮

När jag i fredags lämnade in min tidsrapport till chefen så bara väntade jag på klagomål. Kom idag. Jag har arbetat för få timmar, enligt honom.
Jag har en tjänst på 75% och detta blir då 30 timmar per vecka och 6 timmar per dag. Som blir 120 timmar per månad. Precis som det ska vara. 
Men han menar på att jag ska jobba 126 timmar per månad. 
Icke, säger jag då. Då kommer han med en förklaring till detta som jag inte fattade något av alls. 
Även att HAN skrev schema för både maj och juni på 6 timmar per dag och 30 timmar per vecka så kommer han nu och säger att jag ska jobba mer…..öhhhhh?

Jag har nu frågat min handläggare på AF och jag har rätt. Har med mailat de på facket om detta. 
Jag tror nu han försöker krångla sej ur de timmar jag har plus från förra månaden så att han tror att han ska slippa betala ut överskottet i pengar som han fuskade med, med timpenning i stället för min månadslön.

Suck, säger jag bara!!!

[LoveUnite]1
2016-05-02 21:21
#9

Han verkar vara en skum typ…

Ankan76
2016-05-02 22:52
#10

Snål typ,usch! Orkar du verkligen jobba där med den där typen?

Mia-45
2016-05-03 06:17
#11

En utav de bästa sjuksköterskorna har nu sagt upp sej. 😭
Jag ger han till juni ut och ser om han kommer krångla med min lön.
Gör han det så är det  hej då från mej med. Då går jag in i JOB igen och söker jobb och jag söker ju ändå nu under tiden. 
En varning skrivs då om honom inom AF så andra inte går på detta. 
Ska prata med Kommunal idag.

Upp till toppen
Annons: