Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 624 ggr
Ankan76
2016-04-06 08:53

Förvirrad

Jag kommer nog aldrig förstå den här sjukdomen! I måndags höll jag på att städa. Efter det får jag jätteont och blir helt slut efteråt. Igår var jag inne i stan och gjorde ärenden.Lite ont och pigg efteråt. Vad är skillnaden? Det är ju ungefär samma ansträngning?

Annons:
[lillelull]
2016-04-06 09:38
#1

Ja du känner samma, 

det är helt konstigt med denna sjukdomen. Så kan det vara för mig också,
Dammsugade hela lägenheten (33kvm) Blev så slut att jag sov i flera timmar och hade fruktansvärda smärtor. Sen kan jag gå och handla en liten stund och ja ont men ändå lite energifylld.. Men sen vissa dagar är det tvärtom. Det är helt luddigt tycker jag allting. Man kan inte sätta fingret på vad det är eller hur man mår eller vad exakt det är som gör att man har ont eller var man har ont.

🤪🤪

Zadeira
2016-04-06 14:24
#2

Jag tror att även om det är ungefär samma energimässigt så är det olika aktiviteter som även om man inte tänker på det dels är olika rörelser fysiskt, dels påverkar mentalt på olika sätt. Det gör säkert att i en kombination så kan samma energi-utgift känns helt olika beroende på vilken form man är i för dagen.

Hur man än vänder och vrider på det så påverkar ju vår mentala inställning också hur en uppgift känns fysiskt. Så ibland är det lättare att städa både fysiskt och psykiskt, medan andra dagar är det lättare att gå till affären.

Upp till toppen
Annons: